به گزارش پارس ، مهر به نقل از صدای افغان، زلمی رسوال وزیر خارجه افغانستان و یک مقام وزارت خارجه هند خواستار تلاش برای استحکام روابط و همکاری همه جانبه در زمینه های مختلف شدند.

زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان و سوجاتا سنگه معاون وزارت خارجه هند در دیدار با یکدیگر در کابل، راههای تقویت روابط دوجانبه و همکاری در تمام زمینه ها را بررسی کردند.

دو طرف همچنین با اشاره به سفر اخیر محمد کریم خلیلی، معاون ریاست جمهوری افغانستان به هند، استحکام روابط و همکاری های همه جانبه در عرصه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

افغانستان اولین توافقنامه راهبردی را در سال ۲۰۱۱ میلادی با هند امضا کرد.

هند در ۱۲ سال گذشته با اجرای پروژه های عمده بازسازی و تقویت زیر بناهای اقتصادی افغانستان به ارزش بیش از دو میلیارد دلار عملاً در بازسازی افغانستان سهم فعال داشته است. این کشور همچنان آمادگی خود را برای اینکه در کنار کمکهای اقتصادی، در بخش تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغان نیز مشارکت کند، اعلام کرده است.

۳۰۰ سایت پاکستان توسط ارتش سایبری افغانستان هک شد

گزارشها از کابل حاکی است هکرهای افغانستانی، ۳۰۰ سایت تجاری و حکومتی پاکستان را هک کردند.

پیام های درج شده روی سایتهای هک شده اعتراض افغانی های را نسبت به حملات مرزی به خاک افغانستان نشان می دهد.

در اغلب سایتهای هک شده هنگام کلیک سرود ملی افغانستان همراه با تصاویری از سربازان افغان مشاهده می شد و این حمله هکرها به دلیل حملات راکتی پاکستان به ولایت کونار و جلال آباد صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در برابر سوالی درباره این اقدامات، واکنشی از خود نشان نداد.

محورهای مهم سخنان دیروز کرزای

تاکید بر برگزاری لویه جرگه در خصوص پیمان امنیتی میان افغانستان و آمریکا و رعایت منابع ملی، صلح، ثبات و پیشرفت افغانستان در این زمینه، درخواست از طالبان برای کنار گذاشتن سلاح و شرکت در انتخابات، ضرورت مشارکت فعال و گسترده مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری، ادعای اینکه امضای سند پیمان امنیتی به نفع مردم افغانستان است، ابراز ناامیدی از نتایج سفر فردا دوشنبه به پاکستان و معرفی ترکیه و عربستان به عنوان مکان مناسب برای گفتگو با طالبان از محورهای مهم سخنان حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان است.

کشته شدن یک نظامی لهستانی دیگر

از سوی دیگر شبکه المنار از کشته شدن یک نظامی لهستانی و زخمی شدن دو نفر دیگر براثر انفجار در افغانستان خبر داد. با کشته شدن این نظامی، تعداد نظامیان کشته شده لهستان در افغانستان به ۲۴ نفر رسیده است.

لهستان، ۱۶۰۰ نظامی در افغانستان در چارچوب نیروهای ایساف (نیروهای بین المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان) مستقر کرده است.

کشته شدن ۱۷ غیرنظامی در حملات طالبان به مناطق مختلف و انتقاد شدید حامد کرزای از تروریستهای طالبان و سفر حامد کرزای به پاکستان برای مذاکره در خصوص موضوع صلح با طالبان از دیگر تحولات مربوط به افغانستان است.