به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، آخرین شنیده ها از وزارت امور خارجه حاکی از آن است که قرار است مرتضی سرمدی به عنوان مشاور عالی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و جایگزین سید امیرمنصور برقعی قائم مقام قبلی به فعالیت مشغول شود.

برقعی نیز قرار است در سمت مشاور وزیر خارجه به فعالیت ادامه دهد.

پس از آنکه بهروز کمالوندی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه به همراه صالحی و به عنوان سرپرست معاونت بین الملل سازمان انرژی اتمی از این وزارتخانه رفت، مهدی دانش یزدی از جمله گزینه های تصدی این سمت مطرح شد و اخیرا نام محمدتقی موید مدیر کل اموال، ساختمان و پشتیبانی و سفیر سابق ایران در تونس نیز به عنوان یکی از گزینه های مطرح تصدی معاونت اداری و مالی شنیده می شود.

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نیز در سمت خود ابقا شده است.

همچنین شنیده شده که قرار است سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه به جای محمدمهدی آخوندزاده عهده دار معاونت امور حقوقی و بین المللی شود و امیرحسین زمانی نیا نیز به جای عراقچی به معاونت آسیا و اقیانوسیه برود.

براساس این شنیده ها محمدمهدی آخوندزاده کماکان نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر خواهد بود.

اینکه علی اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکا قرار است به معاونت آفریقا و عربی منتقل و عهده دار این سمت به جای حسین امیرعبداللهیان شود از دیگر اخباری است که این روزها در وزارت امور خارجه بر سر زبان هاست.

گفته می شود مجید تخت روانچی دستیار سابق کمال خرازی و سفیر اسبق ایران در سوئیس نیز به جای علی اصغر خاجی عهده دار معاونت اروپا و آمریکا خواهد شد.

سید عباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (شنبه) در اظهاراتی عنوان کرد که هنوز درباره معاونان و سخنگوی وزارت امور خارجه تصمیم گیری نشده و امیدواریم ظرف این هفته مشخص شود.