به گزارش پارس به نقل از فارس، رویترز خبر داد سازمان ملل از دولت سوریه خواسته است به کارشناسان این نهاد بین المللی اجازه بازرسی از محل هایی که ادعا می شود در آنها از سلاح های شیمیایی استفاده شده، بدهند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است باید « بدون تأخیر» درباره ادعاهای جدید درباره حمله شیمیایی در سوریه تحقیقات انجام شوند.

معارضان مسلح سوری، در حالی که بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در منطقه « خان العسل» حضور داشتند در ادعایی تازه ارتش سوریه را به استفاده از گاز مرگبار سارین در مناطقی از « الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق متهم کردند.

سارین یکی از خطرناک ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است. ادعای استفاده بشار اسد از سلاح های شیمیایی از مدت ها پیش در برهه های مختلف، به عنوان یکی از ابرازهای هجمه روانی و رسانه ای علیه دولت وی مطرح شده اند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه ادعای معارضان سوری درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را رد کرد و تأکید کرد این گزارش ها تلاش برخی رسانه های غربی برای فضاسازی علیه سوریه است.