به گزارش پارس ، مجتبی رحماندوست نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به رأی عدم اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت، گفت: بی شک نقش داشتن در فتنه ۸۸ در عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی تأثیر داشته است و نمایندگان مجلس به تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری که در ماه مبارک رمضان نیز فرمودند « فتنه، فتنه سنگینی بود و آسیب های جدی به نظام وارد کرد» از کنار این فتنه به سادگی عبور نکردند و در نهایت سه وزیر نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: همانطور که آقای روحانی بارها گفته اند که نمایندگان پیام ملت در ۲۴ خرداد را دریافت کنند اینبار ما از آقای روحانی می خواهیم که پیام نمایندگان در ۲۴ مرداد را دریافت نمایند.

رحماندوست ادامه داد: اینگونه نیست یک لیست از سوی رئیس جمهور به مجلس ارائه شود و نمایندگان هم بگویند سمعاً و طاعتا. رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دو وجه دارد از یک سو نامه رئیس جمهور است که وزرای خود را به مجلس پیشنهاد می کند و از سوی دیگر نمایندگان هستندکه با بررسی صلاحیت ها به وزرای پیشنهادی رأی می دهند. نمایندگان ثابت کردند که با هیچ فردی تعارف ندارند و مصلحت انقلاب اسلامی را در آرای خود مد نظر قرار داده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پیامی که نمایندگان مجلس در ۲۴ مرداد به دولت دادند و به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد ندادند، تصریح کرد: امید داریم دولت پیام مجلس را در ۲۴ مرداد و دقیقاً دو ماه بعد از انتخابات دریافت کرده باشد و این پیام را در معرفی وزرای پیشنهادی باقیمانده مد نظر قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان به شاخص هایی که در ۴ روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس بیان شد، اشاره کرد و افزود: مجموع حرف هایی که در طول ۴ روز در صحن علنی مطرح شد نمونه ای از شاخص هایی است که نمایندگان به آنها اهمیت می دهند و حتی می توان این اهمیت را در خروجی آرای نمایندگان نیز مشاهده نمود.