به گزارش پارس ، قاسم جعفری در گفت وگو با ایسنا گفت: انتخاب سرپرست برای یک وزارتخانه جزو اختیارات رییس جمهور است و وی بر اساس قانون می تواند به این اقدام مبادرت کند.

وی با بیان اینکه سرپرست نیز باید به اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و آموزه های دینی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران توجه کند، گفت: رای نیاوردن برخی وزرا از جمله وزیر آموزش و پرورش نشان از توجه ویژه مجلس به مباحث فرهنگی دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس در رای اعتماد به وزرا کار کارشناسی شده ای را پیگیری می کند، گفت: " فانی" به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش و یا هر کس دیگری در صورتی که برای کسب رای اعتماد به منظور تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود مجلس بررسی های لازم را انجام خواهد داد و سابقه، برنامه های اجرایی و عملیاتی و اشراف محیط کار را به عنوان مهم ترین اولویت های آن شخص بررسی خواهد کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: علی اصغرفانی سرپرست آموزش و پرورش نیز می تواند در صورت درخواست از سوی کمیسیون به مجلس آمده و با نمایندگان تبادل نظر داشته باشد و این شخص یا هر فرد دیگری اگر به عنوان وزیر معرفی شود باید بتواند جو مجلس را برای اینکه در آموزش و پرورش مفید است قانع کند.