به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « یورونیوز» ، شماری از هواداران و مخالفان « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای شنیدن سخنان وی در « سلیگن اشتات» در نزدیکی فرانکفورت گردآمدند.

مرکل در سخنان خود به پیشنهاد حزب سبز مبنی بر حذف گوشت از وعده های غذایی اشاره کرد و گفت: « اکنون تصمیم با شماست که برایتان مهمتر است کسی بگوید روزهای پنجشنبه گوشت نخورید یا این اهمیت بیشتری دارد که ما در طول ۸ سال گذشته موفق عمل کرده ایم. »

وی افزود: « در دورانی که من صدراعظم بوده ام، بیش از ۵ میلیون بیکار در کشور نداشته ایم و حتی این رقم به کمتر از ۳ میلیون نفر رسیده است. »

در این تجمع شماری از مخالفان مرکل وی را « هو» کردند. برخی از حاضرین نیز بنرهایی حمل می کردند که با اشاره به برنامه های جاسوسی آمریکا از آلمان نوشته شده بود: « مرکل، به زیر نظر گرفتن ما پایان بده! »

سبزها همچنین در برنامه های انتخاباتی خود اعلام کرده اند، مالیات ثروتمندان را افزایش خواهند داد. سیاستی که مرکل از آن با عنوان « سم» یاد کرد.

آلمان ۵ هفته آینده شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است و نتیجه آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب دموکرات مسیحی -حزب مرکل- با ۱۵ رتبه از سوسیال دموکرات ها اصلی ترین رقیب مرکل جلوتر است و همین احتمال پیروزی وی را برای سومین بار بیشتر کرده است.