به گزارش پارس به نقل از فارس، تلویزیون مصر اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور به طرف تحصن کنندگان در میدان های « رابعة العدویة» و « النهضة» ، به حرکت در آمده اند.

بر اساس این گزارش، صدای تیراندازی در محل تحصن، « النهضة» نیز به گوش می رسد و نیروهای ارتش در حال برداشتن دیوار حائل در میدان رابعة العدویة هستند.

بر اساس گزارش العالم، نیروهای امنیتی مصر درحال حاضر از گاز اشک آور برای برچیدن دو تحصن طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر استفاده می کنند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که رهبران اخوان از طرفداران خود در میدان الرابعه و النهضه خواستند همچنان برای دفاع از مرسی و مشروعیت قانون در میدان باقی بمانند.

گزارش شده است، در درگیری میان طرفداران و مخالفان جماعت اخوان المسلمین در « الفیوم» و « المنصورة» نیز دست کم ۱۸ نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش تصویری، نیروهای امنیتی مصر با بولدوزر چادرها و اماکن تجمع معترضان را تخریب کردند و بالگردهای ارتش نیز بر فراز میدان رابعه العدویه به پرواز درآمدند.

الجزیره نیز در خبری فوری گزارش داد که در درگیری میان ارتش و طرفداران « محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان رابعة العدویة، ۵ نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند. خبرنگار العالم در قاهره نیز تعدادی کشته های میدان رابعه العدویه را ۷ نفر اعلام کرد.

اسکای نیوز نیز گزارش داد که ده ها بلدوزر و صدها سرباز مصری در خیابان های منتهی به رابعه العدویه مستقر شده اند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که در جریان عملیات ارتش برای برچیدن تحصن طرفداران مرسی یکی از عناصر نیروهای پلیس زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بلدوزرهای ارتش مصر وارد میدان النهضه شدند و عملیات برچیدن موانع و چادرهای مخالفان را آغاز کردند.

بر اساسی فیلمی که المیادین پخش کرده یک نفر نیز بازداشت شده است. دود غلیظی نیز هم اکنون از میدان تحصن مشاهده می شود.

وزارت کشور مصر نیز تاکید کرد: ما به وظیفه خود در پایان دادن به تحصن های رابعة العدویه و النهضة عمل می کنیم و به تحصن کنندگان نیز اجازه می دهیم که در کمال امنیت این میدان ها را ترک کنند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی از سلاح گرم استفاده نکردند و تاکنون هیچ کس کشته نشده اند.

این در حالی است که پایگاه خبری الجزیره اعلام کرد که در حمله نیروهای ارتش تاکنون دست کم ۱۰ تن کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شده اند و بیمارستانی میدانی برای رسیدگی به زخمی های این درگیری در حال خدمات رسانی به تحصن کنندگان است. خبرنگار العربیه نیز از کشته شدن ۱۵ نفر در این درگیری خبر داد.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین گزارش داد که درگیری میان نیروهای امنیتی مصر و حامیان اخوان در نزدیکی مدیریت امنیتی جیزه روی داده است.

خبرنگار المیادین نیز میدان النهضه گزارش داد که طرفداران مرسی اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سوی نیروهای امنیتی کردند و نیروهای امنیتی نیز به طور گسترده از گاز اشک آور استفاده کردند. نیروهای امنیتی مصر از بازداشت تعدادی از حامیان مرسی خبر داد.

بر اساس این گزارش، چندین دستگاه آمبولانس در نزدیکی پارک النهضه و دانشگاه فنی وابسته به دانشگاه قاهره خبر داد.

خبرگزاری رویترز و فرانسه شمار کشته های این درگیری را ۱۵ نفر اعلام کردند این در حالی است که خبرنگار العالم لحظاتی پیش به نقل از منابع پزشکی از افزایش شمار قربانیان در میدان رابعه العدویه به ۳۵ نفر خبر داد.

وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد که در جریان این درگیری یک سرباز کشته و ۴ افسر پلیس زخمی شدند.

این وزارتخانه همچنین از هر گونه اقدام غیرمسئولانه طرفداران مرسی هشدار داد و تاکید کرد که قانون را با" جدیت" اجرا خواهد کرد.

سایت حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که در درگیری در میدان اربعه العدویه ۲۵ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

محمد البلتاجی یکی از رهبران اخوان نیز از مردم مصر خواست که برای یاری رساندن به حامیان مرسی از زنان و کودکان و زخمی های حمله اخیر ارتش به خیابان ها بیایند.