به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سخنگوی رسمی گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد آتش بس با رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است.

ابواحمد اظهار داشت: آتش بسی که میان گروه های فلسطینی و تل آویو با نظارت مصر منعقد شده بود، مدتهای مدیدی است که پایان یافته تا جایی که آتش بس دو ماه بیشتر دوام نداشت.

گروه های مقاومت برای دور نگه داشتن غزه از جنگ جدید تلاش می کنند

سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با پایگاه خبری آسیا خاطرنشان کرد گروه های مقاومت برای دور نگه داشتن نوار غزه از تجاوز جدید و حفظ جان مردم و حفظ حالت آتش بس بنا به شرایط و ملاحظات فراوانی که همه می دانند، تلاش می کنند زیرا هیچ کس در این دوران سخت و دردناک در تاریخ منطقه و خاورمیانه اعتنایی به ملت فلسطین در صورتی که در معرض هجمه جدید قرار گیرند، نخواهد کرد.

ابواحمد اظهار داشت: آتش بسی که درباره آن توافق شده بود، از مدتها پیش به سبب نقض مکرر آن از سوی رژیم صهیونیستی و تجاوزات مستمر این رژیم پایان یافته است.

وی افزود: حضور رمضان شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در مذاکرات آخرین آتش بس در قاهره سرنوشت ساز بود و نقش زیادی در دستیابی به توافقی که مورد رضایت گردان های القدس و گروه های فلسطینی بود، داشت، ولی این آتش بس بیانگر خواسته های ملت فلسطین نبود، هرچند این دشمن بود که خواستار آتش بس شده بود.

دولت مصر در نوامبر سال گذشته به توافقی برای آتش بس میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای پایان هشت روز تنش شدید دست یافت که طی آن حدود ۱۸۴ فلسطینی شهید و حدود چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند و البته طی این مدت شش صهیونیست به هلاکت رسیدند.

ابواحمد همچنین خاطرنشان کرد: امضای توافقنامه سبب سختگیری و دشوار شدن رسیدن کمک به مقاومت از جانب مصر شده است.

متن توافقنامه ای که با تضمین های مصر امضا شده بود بر توقف حملات هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی از جمله ترور مبارزان فلسطینی در مقابل توقف تمام حملات گروه های فلسطینی به مناطق صهیونیست نشین تصریح می کند.

این توافقنامه همچنین بر باز شدن گذرگاه ها و تسهیل ورود افراد و کالا و محدود نشدن تردد ساکنان یا هدف قرار گرفتن آنها در مناطق مرزی تأکید می کند.

احتمال ماجراجویی جدید صهیونیست ها بعید است

ابواحمد احتمال تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بعید دانست و گفت: دشمن از آنچه در منطقه می گذرد سود می برد، مشغول بودن اعراب به مشکلات داخلی و بی توجهی آنها به فلسطین و یهودی سازی و ساخت شهرک ها و کوچک شدن بیشتر کرانه باختری همگی به نفع اسرائیل است.

تأثیرات منفی محاصره غزه

ابواحمد در خصوص تأثیرپذیری گردان های القدس از موضوع حمایت های ایران به سبب ناآرامی های منطقه ای گفت: ما متضرر شده ایم، ولی نه خیلی زیاد، آنچه بیشتر تأثیر داشته، محاصره ای است که نوار غزه با آن به ویژه از سمت مصر روبه رو است. مبارزان با محدودیت های شدیدی روبه رو هستند و در خصوص ورود امکانات برای مبارزان هم محدودیت های گسترده ای اعمال می شود و سال گذشته به ویژه پس از توافقنامه آتش بس، محدودیت ها علیه مبارزان بیش از هر زمانی بود.

سخنگوی گردان های القدس گفت: محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده از مقاومت حمایت می کرد و موضع وی در این خصوص واضح و روشن بود.

وی افزود: دستگاه هایی وجود دارند که به نظر می رسد ارتباطاتی دارند و خارج از سیطره ریاست جمهوری مصر هستند. و این دستگاه ها مقاومت را محاصره کرده مانع رسیدن امکانات برای مقاومت می شدند. ما شاهد هیچ گونه سختگیری و فشار از سوی رئیس جمهور سابق مصر نبودیم و فضاها بسیار عالی و خوب بود و به نظر می رسد طرفهای حاکمیتی دیگری هستند که فشار وارد می کنند.

کمک ایران به درمان مردم فلسطین

به گزارش تسنیم، ابواحمد در خصوص خبرهایی مبنی بر اینکه گردان های القدس نیروهای خود را برای آموزش به ایران اعزام می کند، اظهار داشت: امیدوارم چنین امری انجام شود. خروج از گذرگاه زمینی رفح چه در دوران مبارک یا مرسی یا دوره فعلی دشوار بود چرا که دستگاه هایی که در گذرگاه بودند دستگاه های امنیت مصر بودند که همچنان وضع همین طور است و من شخصاً این مسئله را تجربه کردم و در دوره حکومت مرسی از خروج من از گذرگاه جلوگیری کردند.

وی افزود: ما امیدواریم که مجاهدان ما برای فراگیری آموزش در خارج از فلسطین خارج شوند، اما برخی وجود دارند که عملاً به ایران و کشورهای دیگر می روند، اما نه برای آموزش بلکه برای درمان به ایران می روند که مسئولیت درمان آنها را به صورت رایگان به عهده گرفته است که ایران در زمینه علمی پیشرفت داشته است و ما مانع این نمی شویم که کشورهای دیگر کمک کنند.

ماجرای شلیک موشک های مقاومت به سمت دریا

وی در خصوص موشک هایی که مقاومت به سمت دریا شلیک می کند، اظهار داشت: این موشک ها برای صید ماهی شلیک نمی شود، بلکه این موشک ها در چارچوب آزمایش هایی شلیک می شود که نه تنها گردان های قدس بلکه همه گروه ها به آن دست می زنند و برخی موشک های ساخت داخل را به سمت دریا شلیک می کنند، زیرا اگر این موشک ها را به سمت شهرک ها و مناطق غصب شده شلیک کنیم ممکن است به جنگ جدیدی منجر شود که ما تمایلی به این کار نداریم و این حق گروه های فلسطینی است چرا که دشمن صبح و شب اقدام به برگزاری رزمایش می کند و ما نیز چنین حقی داریم.

تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران

از سوی دیگر ابواحمد تأکید کرد: بیشتر سلاح هایی که مقاومت و گردان های قدس در اختیار دارد در درجه اول ساخت داخل و محلی است همچنین بخشی از سلاح های ما، سلاح هایی است که از جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده ایم.

سخنگوی گردان های القدس گفت: ما از این حمایت های ایران خجالت نمی کشیم و اگر طرفهای عربی دیگری هم از ما حمایت می کردند به صراحت می گفتیم. هرکس از مردم تشکر نکند، شکر خدا را به جا نیاورده است، موشک های میان برد مانند فجر و غیره ساخت ایران است.