به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز اطلاعات و تحقیقات کنست رژیم صهیونیستی، در شش سال گذشته ۱۲۴ تن از نظامیان این رژیم خودکشی کرده اند. ۲۰ درصد از این افراد کمتر از شش ماه سابقه فعالیت نظامی داشته و ۳۷ درصد در سرزمین های اشغالی متولد نشده و مهاجر بودند.

پارلمان رژیم صهیونیستی از وزارت جنگ این رژیم به دلیل آمار مربوط به خودکشی نظامیان به شدت انتقاد کرده است. همچنین به عقیده این مرکز، آمار وزارت جنگ به هیچ وجه شفاف نیست.

چندی پیش، وزارت جنگ اسرائیل از کشته شدن ۱۲۶ نظامی در ۱۰ سال گذشته خبر داد اما اطلاعات محرمانه یک وبلاگ نویس نشان داد که دلیل مرگ نیمی از این افراد خودکشی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارائه این اطلاعات جنجالی شد و وزارت جنگ اسرائیل را مجبور به صدور بیانیه ای جدید کرد. بر اساس این بیانیه، در ۱۰ سال گذشته ۲۳۷ نظامی با خودکشی به زندگی خود پایان داده‎ اند که این آمار به صورت متوسط یک خودکشی در ماه است.

بر اساس نتایج پژوهش های اجتماعی در اسرائیل، افزایش خودکشی در سرزمین های اشغالی تنها به نظامیان اختصاص ندارد و بر اساس جدیدترین آمارها، روزانه ۲ تن در اسرائیل خودکشی می کنند.