به گزارش پارس به نقل از مشرق، تعدادی از نظامیان سوری با برپایی جشن ازدواج گروهی زندگی مشترک با همسران خود را در جشن بزرگی با حضور مسئولان و مردم در لاذقیه آغاز کردند.

مراسم جشن ۱۵ نظامی ارتش سوریه به مکانی برای ابراز انزجار سوری ها از فعالیت های تروریستی در این کشور تبدیل شد و شرکت کنندگان براین نکته تاکید کردند که هیچ اقدامی نمی تواند مردم این کشور را از زندگی عادی و روزمره بازدارد.

مسئولان و دست اندرکاران برپایی این جشن، اقدام خود را تلاشی برای تقدیر از نظامیان قهرمان عنوان کردند که طی ماههای گذشته با جانفشانی بخش بزرگی از خاک میهنشان را از دست تروریست ها آزاد کرده و همچنان به تلاش برای نابودی گروههای مسلح و ایجاد امنیت در سراسر کشور ادامه می دهند.

منطقه لاذقیه و اطراف آن در ماههای گذشته صحنه درگیری های خونین بین نیروهای ارتش سوریه و گروههای تروریستی بوده است.

این منطقه از هفته گذشته به کانون درگیری ها تبدیل شده و ارتش چندین روستا را که تروریست ها به آن حمله کرده بودند تحت کنترل درآورد. تروریست های جبهه النصره و امارت اسلامی عراق و شام به عنوان شاخه های القاعده در سوریه در کنار برخی گروه های وابسته به ارتش آزاد، از یکشنبه گذشته عملیاتی را برای کنترل مناطق استراتژیک لاذقیه آغاز کردند.

ارتش سوریه عملیات گسترده ای را برای مقابله با افراد مسلح آغاز کرده، و کنترل دو روستای « أوبین» و بلندی های « النبی اشعیا» را بدست آورده است.