به گزارش پارس به نقل از فارس، جنگ در سوریه باعث آواره شدن بیش از ۴ میلیون نفر شده که دستکم ۱.۵ میلیون نفر از این آوارگان در خارج از سوریه حضور دارند.

اردوگاه الزعتری در اردن یکی از اصلی ترین مراکز تجمع آوارگان سوری است، بنابر گزارش ها ۶۰ هزار کودک در این اردوگاه زندگی می کنند که از مشکلات متعددی رنج می برند.

شبکه روسیا الیوم در گزارشی از زندگی این کودکان تاکید کرد که افسردگی و بیماری های روحی از مشکلاتی است که اخیراً در میان کودکان سوری در اردوگاه الزعتری رواج یافته است.

این شبکه با اشاره به اینکه شرایط بد زندگی یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلالات روحی و روانی در میان کودکان سوری است، می افزاید: این شرایط باعث شده تا سازمان ملل در آخرین گزارش خود با هشدار درباره این مسئله نسبت به وضعیت بد کودکان سوری ابراز نگرانی کند.

بنابراین گزارش، کودکان سوری در اردوگاه الزعتری اغلب نمی توانند به مدرسه بروند و شرایط سختی زندگی را تجربه می کنند و از سوی دیگر بسیاری از آنها والدین و نزدیکان خود را از دست داده اند.

مادر یکی از این کودکان با اشاره به امراض ویروسی و میکروبی شایع در میان کودکان در اردوگاه الزعتری تصریح کرد که کودکش دائماً پدر خود را که در جنگ کشته شده است، صدا می کند.

این شبکه در پایان تاکید کرد که با وجود تلاش های بین المللی از طرف سازمان هایی چون یونیسف، هنوز شرایط سختی در اردوگاه الزعتری حکمفرماست و باید توجه بیشتری به وضعیت کودکان شود.

اردوگاه الزعتری محل زندگی ۱۶۰ هزار آواره سوری است. اردن اعلام کرده میزبان ۵۰۰ هزار آواره سوری است و کمیسر ارشد آوارگان سازمان ملل معتقد است این تعداد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت. این تعداد، حدوداً برابر با یک پنجم جمعیت اردن است.