به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، « یوری اوشاکوف» مشاور دیپلماتیک « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: « ما از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر لغو سفر باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) به مسکو که قرار بود در سپتامبر آینده برگزار شود، ابراز تاسف می کنیم. »

اوشاکوف افزود: « رئیس جمهور آمریکا دعوت روسیه را برای سفر به مسکو دریافت کرده است و این دعوت همچنان به قوت خود باقی است. »


مشاور دیپلماتیک کرملین خاطرنشان کرد، بدیهی است که تصمیم کاخ سفید (مبنی به لغو نشست اوباما و پوتین) مرتبط با ماجرای اعطای پناهندگی سیاسی به « ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اتخاذ شده اما واقعیت این است که روسیه هرگز باعث شکل گرفتن چنین شرایطی نیست.
وی تصریح کرد، این وضعیت نشان داد که دولت آمریکا حاضر به همکاری با روسیه « در شرایط برابر» نیست. با این حال دعوت از اوباما به قوت خود باقی است.


این دیپلمات روسی همچنین آمریکا را به خودداری از امضای توافقنامه دوجانبه استرداد مجرمان میان دو کشور متهم کرد.


اوشاکوف در ادامه گفت: « روسیه آماده است با شرکای آمریکایی خود درباره مسائل مهم و مختلف که مورد علاقه دو کشور است، گفت وگو کند. »


براساس این گزارش، کاخ سفید، روز چهارشنبه، طی بیانیه ای اعلام کرد، اوباما تصمیم گرفته است سفر خود را به مسکو برای شرکت در نشست دوجانبه با همتای روسی خود که قرار بوداوایل ماه سپتامبر در مسکو برگزار شود، به حالت تعلیق درآورده است. کاخ سفید علت علت اتخاذ این تصمیم را عدم حصول پیشرفت در روابط دو کشور عنوان کرده است.