به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت، روز یکشنبه فعالان حامی حریم خصوصی در آمریکا دومین روز اعتراضات ملی و رسمی خود علیه برنامه های جاسوسی و نظارتی دولت آمریکا را برگزار کردند.

معترضان در شهر نیویورک ساختمان شرکت مخابراتی AT& T را محاصره کردند. آنها مدعی هستند که این ساختمان به منظور تسهیل جاسوسی های سازمان امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

یک گروه مردمی به نام" بند چهارم را احیا کنید" ، اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی در چندین شهر آمریکا برای جلب توجه به برنامه های جاسوسی داخلی که از سوی ادوارد اسنودن، افشا شده اند کرده است.

نام این گروه برگرفته از بندی در قانون اساسی آمریکا برای محافظت در مقابل تجسس غیرمنطقی است.

سازمان دهندگان اعتراضات اعلام کرده اند که از نظر آنها از زمانی که تظاهرات مشابهی در تاریخ چهارم ژوئیه برگزار شد، تاکنون حال و هوای سیاسی به نفع آنها به پیش رفته است.

" بن دوارنبرگ" ، از اعضای این گروه در شهر نیویورک اظهار کرد: اوضاع به ضرر نظارت اینترنتی و تلفنی بی اساس سازمان امنیت ملی به پیش می رود.

وی تاکید کرد: صفحه نخست یکی از شماره های اخیر روزنامه نیویورک تایمز عنوان کرده که مخالفت ها با فعالیت های سازمان امنیت ملی آمریکا چنان شتابی پیدا کرده که حتی منتقدان نیز اعتراف می کنند ممکن است توقف ناپذیر شود.

دوارنبرگ در این اظهارات که کمی پیش از آنکه تظاهرکنندگان به ساختمان شرکت مخابراتی AT& T برسند ایراد کرده، برآورد کرد حدود ۴۰۰ نفر به تجمع آنها در شهر نیویورک ملحق شده اند.

همچنین اعتراضات مشابهی نیز در شهر سان فرانسیسکو برگزار شد. این اعتراضات علیه نانسی پلوسی، رهبر اقلیت های مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد.

وی به دلیل آنکه بر دموکرات ها فشار وارد کرد تا با اصلاحیه ای به نام اصلاحیه" آماش" مخالفت کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

این اصلاحیه تدابیری را به منظور مهار اقدامات سازمان امنیت ملی آمریکا در نظر گرفته است.

در سان فرانسیسکو" دانیل السبرگ" ، افشاکننده اسناد پنتاگون قرار بود، سخنرانی کند.

تجمعات چهارم اوت به عنوان روز ۱۹۸۴ لقب یافته است. این لقب از روی هشدارهای داده شده توسط جورج اورول در رمان مشهورش به نام ۱۹۸۴ برداشته شده است.

آندریا اونیل، یکی دیگر از اعضای گروه بند چهارم را احیا کنید، تاکید کرد ۱۹۸۴ یک هشدار برای ما است نه یک دستور العمل.

وی افزود: هر چه بیشتر ما در هر هفته اطلاعات مربوط به برنامه های بی اساس نظارتی را می فهمیم آشکار می شود که جاسوسی های داخلی سازمان امنیت ملی آمریکا بیش از حد پیش رفته و باید پیش از آن که دیر شود، جلوی آن را گرفت.

معترضان قصد دارند تا چند هفته آینده را صرف هدف قرار دادن سیاستمداران در طول تعطیلات تابستانی کنگره کنند.