به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز یکشنبه در دیدار حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: ایران و افغانستان سوابق، اشتراکات و ظرفیت های فراوانی دارند که باید از آنها در جهت توسعه و تعمیق روابط دوجانبه استفاده حداکثری کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید در فرصت های دیگری دیدارهای مفصلی میان مسئولان ایران و افغانستان جهت بررسی همکاری های پیش روی دو دولت و ملت برگزار شود، افزود: کشورهای پارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان می توانند همکاری های خود در بخش های مختلف را بیش از پیش گسترش دهند.

روحانی در این دیدار از حامد کرزی به سبب سفر به کشورمان به منظور شرکت در مراسم تحلیف خود، قدردانی کرد.

رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک انتخاب حجت الاسلام روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد دوران دولت جدید زمینه ساز ترقی و پیشرفت روزافزون ایران شود.

حامد کرزی همچنین با تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های ایران از دولت و ملت افغانستان تصریح کرد: دولت و ملت ایران همواره با درک مسائل افغانستان آغوش خود را به روی مردم این کشور گشوده اند.

رئیس جمهور افغانستان به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز در مجلس برگزار شد، به ایران سفر کرده است.