به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، علی اکبر ولایتی که صبح روز یکشنبه، در پشت درهای بسته با سولانا مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار داشت، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: رابطه دوستانه بین من و آقای سولانا به سال ها قبل برمی گردد به همین جهت در زمانی که او وزیر خارجه اسپانیا بود و من وزیر خارجه ایران رابطه اسپانیا و ایران با تلاشی که آقای سولانا به عنوان وزیر خارجه اسپانیا انجام می دادند بسیار خوب بود.

وی افزود: به محض این که سولانا برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور وارد تهران شدند از طریق وزارت خارجه درخواست کرد تا مرا ببیند و باتوجه به سابقه دوستی ای که با هم داریم نوع صحبت هایی که بین ما گذشت یادی از گذشته بود و آرزوی دو طرف برای این که بین ایران و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا همواره رو به بهبود باشد.

وی با بیان این که « تمام گفت وگو های ما در مورد روابط بین ایران و اروپا و اسپانیا بود» گفت: زمانی که من در وزارت خارجه بودم ایشان وزیر خارجه اسپانیا بودند؛ بنابراین بازگشت به سابقه دوستی من با خاویار سولانا باعث شد تا وقتی او وارد ایران می شود خواهان دیدار با من و یادآوری گذشته شود.

وی ادامه داد: علاوه بر گفت وگو های دوستانه آقای سولانا گزارشی از دیدار و گفت وگو های هسته یی که با آقای لاریجانی داشتند را ارایه کردند و در حقیقت دیدار ما تجدید دیداری بین دو همکار سابق بود.