به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از روزنامه « اهرام» ، « محمد البلتاجی» یکی از رهبران برجسته اخوان المسلمین و شاخه سیاسی آن حزب « آزادی و عدالت» در مصاحبه با خبرگزاری « آناتولی» گفت: « از اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا زیاد غافلگیر نشده است. »

البلتاجی افزود: « دولت آمریکا بخشی اساسی از کودتا بود و فقط از کسانی که در توطئه چینی مشارکت کردند، دفاع می کند. »


وی به سفر « ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا به مصر اشاره و پیش بینی کرد، برنز طرح های جدیدی را در میز مذاکرات مطرح کند.


البلتاجی در عین حال تأکید کرد، اخوان المسلمین همچنان آماده گفت وگو با هدف پایان دادن به « کودتا» و بازگرداندن مشروعیت دمکراسی است.


وی اضافه کرد: « اخوان المسلمین با ورود به مذاکرات درباره هر سناریویی درباره آینده مصر آن هم در شرایطی که کودتا به قوت خود باقی است، کودتا را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت. »


از سوی دیگر، « عصام العریان» معاون رئیس حزب آزادی و عدالت نیز اظهارات وزیر خارجه آمریکا را که در گفت وگو با تلویزیون پاکستانی « جئو» مطرح کرده بود، رد کرد و خواستار پس گرفتن این اظهارات شد.
« کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته، برای دومین بار در کمتر از دو هفته وارد مصر شد و با محمد مرسی و نمایندگان اخوان المسلمین دیدار کرد.


لازم به ذکر است، طرفداران اخوان المسلمین به تحصن برای درخواست بازگشت مرسی که ارتش او را در تاریخ سه ژوئیه برکنار کرد، ادامه می دهند. ارتش مصر نقشه راهی ارائه کرده است که به موجب آن، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر به طور موقت مسئولیت ریاست جمهوری و تشکیل کابینه تکنوکرات و اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را در بازه زمانی ۹ ماه بر عهده گرفته است.