به گزارش پارس به نقل از ایسنا، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مسلمانان در ایران و دیگر کشورهای اسلامی تظاهرات روز قدس را برگزار کردند و با سر دادن شعارهایی بر ضرورت باقی ماندن قدس در آغوش اسلام تاکید کردند.

مسلمانان در جاکارتا، پایتخت اندونزی هم صدا با دیگر مسلمانان جهان تظاهرات ضد صهیونیستی در روز قدس برگزار کردند.

در پاکستان نیز مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و با بستن سربند هایی که روی آنها نوشته شده بود" القدس لنا" (قدس متعلق به ماست) حمایت همه جانبه خود را از فلسطین اعلام کردند.

این در حالی بود که ساعتی قبل از آغاز تظاهرات در شهر کراچی، تظاهرات کنندگان هدف حمله افراد مسلح افراطی قرار گرفتند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران تن از مردم مسلمان و روزه دار افغانستان نیز پیش از ظهر جمعه با حضور در مساجد این کشور، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.

مسلمانان در کشورهای مختلف عربی از جمله عراق، یمن، سودان، بحرین، لبنان، فلسطین، سوریه، مصر و تونس نیز با برپایی راهپیمایی گسترده در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

در خارطوم، پایتخت سودان نیز روز جمعه با حضور شخصیت های سیاسی این کشور راهپیمایی باشکوهی در حمایت از قدس شریف و فلسطینیان برگزار شد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم و مخالفت خود را با طرح های سازش آمریکا با همدستی برخی رژیم های عربی اعلام کردند.

بحرینی ها هم در حالی که پرچم های فلسطین را در دست داشتند، در خیابان ها حضور یافتند و در حمایت از قدس شعار دادند.

در عربستان نیز مردم این کشور در شهر های مختلف با در دست داشتن پرچم فلسطین، تظاهرات برگزار کردند.

هزاران سوری نیز در شهرهای مختلف این کشور در روز قدس دست به تظاهرات زدند.

روز قدس اما در لبنان فضایی متفاوت داشت. سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان عصر جمعه در میان مردم و در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه بیروت حاضر شد و به سخنرانی درباره روز قدس و فلسطین پرداخت، لبنانی ها همچنین در جنوب این کشور تظاهرات کردند و در نزدیک مرز لبنان با سرزمین های اشغالی پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

گروه های ملی و سیاسی مصری نیز همزمان با دیگر مسلمانان جهان بزرگداشت روز قدس را از میدان عبدالمنعم ریاض در قاهره تا اتحادیه روزنامه نگاران برگزار کردند.

دانشجویان اکوادوری نیز در تظاهرات ضد صهیونیستی روز جهانی قدس در پایتخت این کشور، پس از درگیری با نیروهای پلیس پرچم رژیم اشغالگر اسرائیل را از سر در سفارت پایین کشیدند.

تظاهرات کنندگان که پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از ملت فلسطین با خود حمل می کردند، با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی خواستار قطع روابط اکوادور با رژیم صهیونیستی شدند.

راهپیمایی گروه های دانشجویی و فعالان سیاسی و اجتماعی اکوادوری در خیابان های پایتخت این کشور که تحت حفاظت نیروهای پلیس انجام شد، با استقبال مردم از شعارهای تظاهرکنندگان مواجه شد. فعالان شرکت کننده در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، ضمن تجمع در مقابل سفارت اسرائیل در اکوادور، اقدام به شعارنویسی در خیابان و دیوارهای مقابل سفارت رژیم صهیونیستی کردند.