به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی طی سفری به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

بنابرگزارش رسانه های روسیه، شاهزاده سعودی و پوتین تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را طی این دیدار به بحث و گفت وگو گذاشته اند.

المیادین نیز از منابع آگاه در کرملین خبر داد که دیدار پوتین با شاهزاده بندر با اصرار و پافشاری طرف سعودی برگزار شد.

این در شرایطی است که سعودی ها مسئولیت هدایت مخالفان را برعهده گرفته اند و اخیراً نیز شاهزاده بندر دیدارهای متعددی با رهبران مخالفان سوری از جمله احمد جربا رئیس ائتلاف مخالفان برگزار کرده است.

فضای این دیدار تحت تاثیر ناامیدی سعودی ها از سازوکارهای آمریکا برای حل بحران سوریه و تردید باراک اوباما رئیس جمهور این کشور برای اجرای منطقه پرواز ممنوع بود.

همچنین در این نشست، طرف سعودی از پوتین خواست تا فشارها بر ایران برای تضعیف موقعیت منطقه ای این کشور را افزایش دهد و با کاهش همکاری های تسلیحاتی بین تهران و مسکو، ریاض را به عنوان مشتری جدیدی سلاح های روسیه ای در خاورمیانه مدنظر قرار دهد.

منبع آگاهی که جزئیات این دیدار را منتشر کرده با اشاره به اینکه پوتین در این دیدار از مواضع مسکو در قبال بحران سوریه عقب نشینی نکرده و رئیس جمهور روسیه گفته که پرونده سوریه برای امنیت ملی کشورش دارای اهمیت است.

المیادین گزارش داد که روسیه نیز از عربستان خواسته با استفاده از نفوذش معارضان سوری را برای ورود به گفت وگوهای ژنو ۲، تحت فشار قرار دهد.

دیدار بندر با پوتین در حالی انجام شده که این دو نفر از گذشته دارای دوستی هستند و شاهزاده سعودی همزمان با اوج گرفتن اختلافات در خاندان سلطنتی طی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ چند ماه در مسکو زندگی کرد.