به گزارش پارس ، الهام امین زاده در گفت وگو باایسنا، درباره برگزاری مذاکرات سازش با حمایت ایالات متحده میان طرف های فلسطینی و صهیونیستی در آستانه روز قدس گفت: با توجه به این که با برگزاری روز قدس با حضور مسلمانان سراسر جهان فضا برای حرکت رژیم صهیونیستی دشوارتر می شود و مشروعیت این رژیم به طور کل زیر سوال می رود و مذاکرات اخیر سازش درآستانه برگزاری روز قدس انجام می شود؛ غربی ها با برگزاری مذاکرات اخیر سازش می خواهند بگویند با وجود برپایی راهپیمایی ها علیه این رژیم و پیگیری حقوق ملت فلسطین باز هم مذاکرات سازش قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: آن ها می خواهند همان داستان مذاکرات اوسلو را بار دیگر تکرار کنند و بدین شکل مبارزات و تلاش های مردم فلسطین را با حمایت جهانی کمرنگ کنند؛ در حالی که این مذاکرات و نمایندگان آن ها کسانی هستند که به آن ها اعتباری نیست و نمایندگان واقعی مردم فلسطین نیستند.

وی درباره اهمیت روز قدس با توجه به تحولات اخیر در منطقه گفت: امسال پیام روز قدس باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باشد. باید مسیر حل مساله فلسطین از طریق رای مردم و با ابزار دموکراتیک باشد. بر همین اساس مذاکرات سازش به هیچ عنوان منجر به موفقیت نمی شود زیرا عده ای که جزو ملت فلسطین نیستند برای این ملت تصمیم می گیرند.

این استاد دانشگاه با بیان این که « مردم فلسطین بر اساس مکانیزم های پیشنهاد مقام معظم رهبری باید برای خود تصمیم بگیرند» ، گفت: پیام روز قدس امسال باید حول محور روش صحیح احقاق حق ملت فلسطین باشد.