به گزارش پارس ، مهر به نقل از رویترز، " باراک اوباما" از سناتورهای شناخته شده آمریکا یعنی" جان مک کین" و" لیندسی گراهام" خواسته تا به مصر سفر کرده و با مذاکره با فرماندهان ارتش این کشور عربی از نزدیک در جریان تحولات آن قرار بگیرند.

در همین رابطه گراهام اعلام کرد که به احتمال زیاد در هفته آتی وی به همراه جان مک کین که هر دو عضو کمیته نیروهای مسلح سنا هستند، به مصر سفر خواهند کرد.
گراهام در ادامه افزود: رئیس جمهور از ما خواسته تا این کار را انجام بدهیم و من صراحتا گفته ام که از انجام این کار خوشحال می شوم. ما می خواهیم این پیام واحد را به ارتش مصر بدهیم که کشتن مخالفین درست همانند کودتا است.

این سناتور آمریکایی در ادامه افزود: ما همچنین از فرماندهان ارتش مصر خواهیم خواست تا به سمت برگزاری انتخابات پیش بروند. اوباما در حالی از مک کین و گراهام خواسته تا به مصر سفر کنند که هر دوی آنها از منتقدین سیاست خارجی آمریکا محسوب می شوند.

به نوشته رویترز، آمریکا در حال بررسی نحوه انجام حرکت بعدی خود در قبال مصر و تصمیم گیری در خصوص اهدای کمک های سالانه یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلاری به قاهره است که اغلب به صورت نظامی انجام می شود.

مصر سال هاست به عنوان متحد مهم امریکا در منطقه محسوب می شود و بسیاری از مقامات این کشور، در ایالات متحده تحصیل کرده اند.

قانون اساسی امریکا، ارسال کمک به کشورهایی که در آن کودتای نظامی رخ داده را ممنوع می داند. پس از شروع شرایط بحرانی در مصر، اوباما دستور توقف ارسال کمک ها را صادر نمود.

در زمان کنار رفتن" حسنی مبارک" رئیس جمهور سابق مصر از قدرت که در نتیجه قیام مردم این کشور رخ داد کارشناسان این طور ارزیابی می کردند که آمریکا به دنبال دیپلماسی هدایت شده است به آن معنا که در ظاهر از حرکت مردم مصر حمایت کند اما به دنبال روی کار آوردن مهره های مورد نظر خود بر سر قدرت در مصر است.

اکنون اما با رقم خوردن تحولات جدید باید دید آمریکا به چه صورتی با اقدام ارتش این کشور برخورد می کند.