به گزارش پارس به نقل از فارس، « عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن دیروز دوشنبه در ساختمان وزارت خارجه آمریکا در « واشنگتن» با « جان کری» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار درباره همکاری های دوجانبه و شیوه های تحکیم و تقویت آن در زمینه های مختلف و تحولات جاری در یمن از جمله کنفرانس گفت وگوی ملی فراگیر، رایزنی شد.

جان کری نیز از گفت وگو و دیدار با هادی ابراز خشنودی و تاکید کرد که آمریکا از امنیت، ثبات و وحدت یمن حمایت می کند و ارائه کمک های انسان دوستانه به یمن را از اولویت های خود می داند.

وی در ادامه از کشورهای و سازمانهای کمک کننده به یمن خواست تا به تعهدات خود در قبال این کشور پایبند بمانند و از تغییر دموکراتیک و تاریخی کنونی در یمن حمایت و پشتیبانی کنند.

هادی نیز روابط یمن – آمریکا را تحسین کرد و از نقش « گرالد فایراستاین» سفیر آمریکا در صنعا در تقویت همکاری های دوجانبه تقدیر به عمل آورد.

وی همچنین درباره دیدگاه و موضع یمن در قبال مراحل بازگرداندن زندانیان یمنی از « گوانتانامو» به کشور و تدوین برنامه های بازپروری کامل آنها برای بازگرداندن آنها به جامعه توضیحاتی ارائه کرد و وزیر خارجه یمن نیز گفت که در این باره به یمن کمک می کند.

بر اساس این گزارش در این دیدار « ابوبکر القربی» وزیر خارجه یمن، « عادل علی السنینی» سرپرست سفارت یمن در واشنگتن و گرالد فایرستاین نیز حضور داشت.