به گزارش پارس ، به نقل ازروابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی افطار نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان را میزبان ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از استان های تهران و البرز بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این ضیافت معنوی به تأکیدات امام راحل برای رسیدگی به اوضاع نیازمندان جامعه در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در اولین جلسات پس از پیروزی انقلاب، شورای انقلاب تصویب کرد که یک روز درآمد نفت کشور به نیازمندان اختصاص یابد.

وی با اشاره به خدمات ۳۴ ساله کمیته امداد، اظهار داشت: یکی از بهترین برنامه های امداد، توجه به تحصیل فرزندان تحت پوشش بود که الحمدلله شاهد حضور مؤثر افرادی در مقاطع بالاتر از مدارس و در مصادر امور هستیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، فقر را یکی از دلایل دوام نیازمندی خانواده ها در سال های قبل از پیروزی انقلاب دانست و با تأیید برنامه توانمندسازی امداد، تصریح کرد: توانمندسازی نیازمندان باعث رفع نیاز خانواده ها و به تبع آن جامعه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام عزاداری مولی الموحدین حضرت علی (ع) ، گفت: جامعه ایرانی عزادار معلم بزرگ اخلاق و انسانیت است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نگاه جامع به زندگی امام اول شیعیان خاطر نشان کرد: مقاطع مختلف زندگی امام علی (ع) سرشار از درس های فراوان برای همه انسان ها در همه سطوح است.

  در آغاز این دیدار انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از فعالیت ها و برنامه های کمیته امداد برای افراد تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار ارائه کرد.

وی با اشاره به برنامه توانمندسازی اظهار داشت: با این رویکرد درصدد استفاده از ظرفیت علمی خانواده بزرگ امداد در حوزه های دانش اندوزی و مهارت آموزی هستیم تا با حرکت به سوی بی نیازی خانواده ها به امداد، به نیازهای جامعه نیز توجه کنیم.