به گزارش پارس به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه نوشت، افراد ناشناس عصر دیروز جمعه در شهر بنغازی دو افسر ارتش و پلیس را در سومین عملیات ترور در یک روز در این شهر واقع در شهر لیبی کشتند.

محمد الحجازی، سخنگوی رسمی اتاق امنیت بنغازی گفت: افراد ناشناس سرتیپ خلبان بازنشسته سالم السراح را در حال خواندن نماز در مسجد التوبه در منطقه اللیثی شهر بنغازی ترور کردند.

الحجازی افزود: این سرتیپ شهید در پایگاه هوایی بنینه کار می کرد و دیروز در حین نماز هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

الحجازی ادامه داد: سرهنگ خطاب الرحیم الزوی، رئیس مرکز پلیس جخره در فرماندهی امنیتی الواحات در ۴۸۰ کیلومتری جنوب بنغازی در منطقه الصابری شهر بنغازی پس از خواندن نماز و خروج از مسجد در منطقه سوق احداش شهر بنغازی به ضرب گلوله کشته شد.

افراد ناشناس بعد از ظهر دیروز جمعه عبدالسلام المسماری فعال سیاسی و حقوق و وکیل لیبیایی را در حین خروج از یکی از مساجد شهر بنغازی به ضرب گلوله ای که به قلبش اصابت کرده بود کشته شد.

المسماری پس از خواندن نماز ظهر خود در مسجد بوغوله در منطقه البرکه در بنغازی کشته شد.

دیروز همچنین صدها تن از فعالان مقابل هتل تیبستی در مرکز شهر بنغازی در محکومیت ترور و کشتار فعالان، افسران ارتش و نیروهای پلیس تجمع کردند.

از زمان سرنگونی نظام معمر القذافی شرق لیبی که مهد انقلاب مردم این کشور بود شاهد انفجارها، ترورها و حملاتی است که قضات، نظامیان و افسران پلیس را که با نظام معمر القذافی نیز همکاری کرده بود هدف می گیرد.