به گزارش پارس به نقل از کیهان: یکی از مشاوران اوباما اعلام کرد دست ایران روی ماشه است. کراون تصریح کرد زمان اینکه اسرائیل بتواند به ایران حمله کند گذشته است. لسترکراون مشاور اوباما در امور یهودیان و مقامات اسرائیل در مصاحبه با موندو وایس گفته است: به عقیده من اسرائیلی ها تصمیم گیری درباره برنامه هسته ای ایران را به آمریکایی ها سپرده اند و از این تصمیم غافلگیر می شوند. فکر می کنم دیگر زمان آن گذشته که اسرائیل فکر می کرد نیروی هوایی اش با حمله به اهداف از پیش تعیین شده می تواند ضربه ای را که به نظرش سودمند بود، بزند.
وی ادعا کرد: برنامه اتمی ایران از ابتدا تا امروز همین بوده، از موشک ها گرفته تا سانتریفیوژها، و تسلیحاتی شدن این برنامه نشان می دهد که آنها به ساخت سلاح اتمی نزدیک شده اند. آنها بسیار نزدیک شده اند. حالا دیگر نمی دانیم که تا دستیابی به سلاح اتمی، دو ماه مانده است یا شش ماه یا یک سال، من مسلماً چیزی در مورد این موضوع نمی دانم.
مشاور اوباما با اشاره به انزجار مردم آمریکا از جنگ گفته است: افکار عمومی آمریکا اکنون هیچ کاری با مسئله خاورمیانه ندارد. آنها دوست دارند که این موضوع حل بشود. آنها دوست دارند که این مشکلات از میان برداشته شود. آنها دلایل خوبی دارند. افکار عمومی آمریکا بعد از عراق و افغانستان، نمی خواهد هیچ عملیات نظامی در خاورمیانه صورت بگیرد.
وی درباره اولویت مسئله ایران یا فلسطین گفته « اگر ایران سلاح اتمی داشته باشد، به عقیده من از آن علیه اسرائیل استفاده نخواهد کرد، اما تبدیل به قلدر منطقه خواهد شد و به حزب الله دستور حمله به اسرائیل را خواهد داد. بهتر است بگوییم این دستور را هر دو سال یک بار تکرار خواهند کرد. و با توجه به یک دهه ای که در نظر گرفته بودید، چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند. پس این موضوع باید با جدیت حل بشود. بعد از این موضوع، باید مشکل داخلی حل بشود. اسرائیل باید مشکلات داخلی اش را حل کند. مشکل ساکنان کرانه باختری و وضعیت اولترا متعصبین یهودی باید حل شود. نمی توان اجازه داد که این وضعیت ادامه پیدا کند زیرا منجر به زنگ زدن بدنه اسرائیل خواهد شد. »