به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، این تظاهرات به دعوت ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین برگزار شد.

تظاهرات کنندگان با آتش زدن لاستیک تعدادی از خیابانها را بستند که این امر باعث ازدحام و شلوغی خیابانها شد و نیروهای امنیتی نیز حضور خود در وروی های این روستاها را تقویت کردند.

نیروهای امنیتی نیز در ادامه وارد عمل شده و برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان با استفاده از سلاح گرم تلاش کردند که باعث زخمی شدن تعدادی براثر اصابت گلوله شد.

درهمین حال، یوسف المحافظه عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت که زد وخوردهایی پنجشنبه شب در تعدادی از روستاها روی داد.

وی اظهار داشت: نیروهای رژیم بحرین به ۵۰ خانه یورش برده و ۱۷ نفر را بازداشت کردند. این بازداشت ها در مناطق سترة، العکر، السهلة، السنابس، دمستان، کرزکان، مدینة حمد، الشاخورة، القدم، سماهیج، المالکیة و کرباباد متمرکز بود.

خبر دیگر از بحرین حاکی است که دادگاه آل خلیفه به ریاست قاضی ابراهیم الجفن یک دانش آموز مدرسه راهنمایی الجابریه را به اتهام" تجمع و آشوبگری" به چهار ماه زندان محکوم کرد.

عبدالعزیز الموسی وکیل این دانش آموز با رد اتهامات وارده گفت که از وی به زور اعتراف گیری شده است.

دادستانی کل بحرین این دانش آموز را متهم کرده بود که در تجمعی بیشتر از پنج نفر با هدف اخلال در امنیت عمومی شرکت کرده است.

بحرین از سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی، برقراری عدالت و روی کار آمدن نظامی برخاسته از رای مردم است.

رژیم بحرین با همدستی نیروهای رژیم سعودی تظاهرات کنندگان را تاکنون به شدت سرکوب کرده است. ماحصل این سرکوبگری دهها شهید، صدها زخمی و بازداشت و زندانی کردن شمار دیگری از فعالان و شخصیت های مخالف و شکنجه کردن آنها بوده است.