به گزارش پارس به نقل از فارس، مقامات دیپلماتیک اسرائیلی اعلام کردند: اکنون که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد، اسرائیل اطلاعاتی را در اختیار مقامات اجرایی قانون این اتحادیه قرار خواهد داد تا آنها بتوانند تصمیم خود را اجرایی کنند.

به گفته آنها، مقامات اجرای قانون اتحادیه اروپا، مقامات امنیت داخلی و آژانس های اطلاعاتی در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا به اطلاعات زیادی نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که شاخه نظامی حزب الله به فعالیت های خود در اروپا ادامه نمی دهد.

این مقامات اسرائیلی افزودند: نیاز به چنین تعاملی با انگلیسی ها نیست چراکه آنها خود این موضوع را پیش بردند و به خوبی از اطلاعات مطلع هستند. اما در مورد کشورهایی چون آلمان، فرانسه و اسپانیا که این موضوع برایشان تازه است، همه نوع اطلاعات را باید به اشتراک بگذاریم.

به نوشته این روزنامه، هر چند تاکنون اطلاعات در اختیار تصمیم سازان اتحادیه اروپا گرفته تا اینکه آنها در نهایت توانستند با تحریم حزب الله موافقت کنند، اما اکنون تمرکز بر نهادهایی است که باید این تصمیم را اجرایی کنند.

در این میان، ران پروسر، نماینده اسرائیل در سازمان ملل با اظهارنظر درباره اقدام اخیر اتحادیه اروپا گفت: اروپا پس از چند دهه اجازه دادن به حزب الله برای فعالیت آزادانه در خاک های اروپایی چنین تصمیمی گرفت و در نهایت تشخیص داد که این سازمان چقدر خطرناک است و چه کارهایی می تواند انجام دهد.