به گزارش پارس به نقل از ایسنا، غلامعلی حداد عادل در گردهمایی سالیانه کانون فار غ التحصیلان شبه قاره هند خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: من از همه شما می خواهم که قدر این تشکل خود را بدانید؛ چراکه تشکل های اجتماعی سرمایه های اجتماعی و قوت یک جامعه هستند.

وی با اشاره به سابقه ۳۳ ساله کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند خاطرنشان کرد: بنیانگذاران این کانون در ابتدای تاسیس جوان بودند و امروز همه آن ها موی سر و صورت شان سفید شده است و این سند قدرت شما اعضای کانون است آن را قدر بدانید.

وی با بیان این که « هند کشور مهمی است و من خیلی علاقه مند به این کشور هستم» ادامه داد: من تاکنون حدود ۵ بار به هند سفر کردم و در یکی از سفرهای که به این کشور داشتم خاطره خوبی در ذهنم ثبت شد. من در این سفر با همسرم در خانه یک ایرانی تبار ساکن بودیم این خانواده مرا به یکی از اتاق های شان برد و گفت مقام معظم رهبری طی سفری که به کشور هند داشتند در این اتاق ساکن بودند.

حدادعادل افزود: این ایرانی تبار به من یک تختخواب نشان داد و گفت در آن سالی که مقام معظم رهبری در اینجا ساکن بودند من این تخت را در اختیار ایشان قرار دادم و صبح روز بعد که به اتاق ایشان مراجعه کردم دیدم که ایشان از روی تقوا و خویشتن داری از تخت استفاده نکردند روی زمین استراحت می کنند. این خاطره شیرین من از کشور هندوستان است. این حرکت مقام معظم رهبری برای این خانواده ایرانی تبار یک پیام داشت و آن پیام این است که آن ها متوجه شدند که یک فرد تا چه اندازه مراقب تقوای خودش است و چقدر تقوا را در زندگی خود رعایت می کند.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد فریضه روزه داری گفت: همان طور که در آیات مکرر قرآن نیز اشاره شده است، روزه یک انضباط عملی برای ادیان است همه ادیان الهی روزه می گیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که « میان روزه و دین داری رابطه ای محکم برقرار است» گفت: منظور از روزه فقط امساک از خوردن و آشامیدن نیست؛ چراکه این حکم در روزهای غیر ماه مبارک رمضان نیز وجود دارد. روزه خواستن و انجام ندادن برخی کارهاست و این جوهر روزه است که شما قصد انجام کاری را دارید ولی از انجام این کار ممانعت کنید. روزه تمرینی است برای گناه نکردن.

وی با بیان این که « میان دین و انضباط های غیردینی و اجتماعی تفاوت هایی وجود دارد» تاکید کرد: دین قوه ای را از درون انسان به وی حاکم می کند به گونه ای که انسان را بر خود مسلط می کند و تا زمانی که انسان خود بر خود مسلط نشود هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی هم چنین با بیان این که « مشکل انسان همواره از راه کنترل های بیرونی قابل حل نیست» گفت: چنانچه در انسان قوه ای برای کنترل درونی نباشد کنترل دینی نیز فایده ای ندارد. اگر انسان رابطه اش با خدا را اصلاح نکند هیچ گاه رابطه اش با بندگان خدا نیز اصلاح نمی شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان این که « در دنیای امروز علم، صنعت، اقتصاد و قانون وجود دارد ولی اعتقاد به خدا و ترس از خدا وجود ندارد» گفت: اگر در تلویزیون نگاهی به اخبار کشورهای اطراف و یا به کشورهای جهان اسلام داشته باشیم درمیابیم که روزی نیست که خبری از انفجار و بمب و کشته شدن مسلمانان نباشد. در سال های اخیر نیز اوضاع مصر، بحرین، سوریه و یمن به این اخبار اضافه شده است.

وی با بیان این که « مسبب همه این گرفتاری ها غرب است» ادامه داد: غرب می گوید « من باید الگو باشم» غرب دین را از جامعه حذف کرده و می گوید دین باید از سیاست جدا شود در غرب اصراری بر دینداری نیست و در حالی که دین در فطرت انسان ها نهفته است، غرب می گوید که دین نباید وارد نظامات جامعه شود؛ این سکولاریسم است.

وی در ادامه با بیان این که « در کشور ما گروه های ضدانقلاب از بهایی ها تا گروه های مخالف نظام در جدایی دین و از سیاست مشترک هستند» اظهار کرد: غربی ها برای پیشبرد منافع خود هرجا که لازم باشد، دین را سیاسی می کنند، نمونه آن هم کشور جعلی و دروغین اسراییل است که براساس تبلیغ یک باور دینی جلو می رود. آمریکا نمی گوید باید در اسراییل سکولاریسم باشد بلکه از اسراییل حمایت کرده و در برابر دینداری مسلمانان نیز ممانعت می کند در ایران نیز که رابطه دین و سیاست به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است همه بلندگوهای غرب می گوید که دین باید از سیاست جدا باشد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به یکی از سخنرانی های امام خمینی (ره) در قم گفت: امام خمینی (ره) تقوا را نصب العین خود قرار دادند ما باید همه وجود خود را درا ختیار انقلاب قرار دهیم تا این چراغی که ایشان برای ما روشن کرده است روشن تر بماند و الگوی برای سایر کشورها باشد.