به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمود احمدی نژاد با تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و با اشاره به کریم بودن امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی (ع) جلوه ای از کرامت و کریمیت خداوند است.

احمدی نژاد با اشاره به عنوان این مراسم گفت: مراسم تقدیر را برای چه کسانی می گذارند؟ برای کسانی که کار کرده باشند. اما از کسی که کاری نکرده، تقدیر بی معناست. من چکار کردم؟ اگر بگوییم ما کار کرده ایم، پس شهدا چه کار کرده اند. آنها که روی مین رفته اند چکار کردند. کسانی که پنج تا از بچه هایشان را در راه ایران به شهادت رسیده اند، چه کار کرده اند؟ یا کسانی که یک عمر است که روی ویلچر زندگی می کنند.

وی در این ارتباط ادامه داد: تقدیر را از کسی می کنند که کاری کرده باشد. من خودم را می گویم چه کار کرده ام؟

احمدی نژاد افزود: تقدیر را از کسی می کند که می خواهد برود. مگر ما می خواهیم برویم. مگر قرار است ما و شما برویم.

وی در این ارتباط توضیح داد: مگر تغییر عناوین باعث تغییر مسئولیت ها، آرمان ها و وظایف و اندیشه می شود؟ آیا به لحاظ شخصی برای ما فرق می کند که تحت عنوان یک کارگر خانواده کار و خدمت کنیم یا تحت عناوین دیگر. مگر با تغییر عناوین مسئولیت ها کم می شود؟

احمدی نژاد در ادامه با خنده خطاب به استانداران گفت: حالا کجا می خواهید بروید؟

وی افزود: رسم و رسوم هایی وجود دارد که شما نیز تلاش کرده اید آن را انجام بدهید. من از شما تشکر می کنم. اما اصل تقدیر باید از خدا، ائمه، شهدا، امام و جانبازان صورت بگیرد.

احمدی نژاد خطاب به استانداران با بیان اینکه تمام تجربیات خود را در ارتباط با اجرای پروژه ها و طرح های ملی کلان روی کاغذ بیاوریم، گفت: مثلا تجربیاتتان در ارتباط با طرح هایی چون مسکن مهر، سهام عدالت، هدفمندی یارانه ها، اجرای اصل ۴۴ و… . شما این طرح ها را اجرا کرده اید و به نحوی درگیر آن بوده اید. تجربیات حاصل از آن را روی کاغذ بیاورید و پیشنهاداتان را در مورد مواردی که بهتر می شد انجام داد، بنویسید و اینها را برای من بفرستید.

رییس جمهور با بیان اینکه ما همچنان با شما کار داریم، خطاب به آنها گفت: تمام کار کشور، استانداری و فرمانداری نیست.

احمدی نژاد با بیان اینکه به کوری چشم آمریکا، ما در خدمت شما و پای انقلاب هستیم، ادامه داد: ما بدهکار انقلاب هستیم و باید بدهی خود را بپردازیم.

رییس جمهور با تشکر از زحمات استانداران و با بیان اینکه شما واقعا زحمت کشیده اید، گفت: اگر یک عدد از طرح هایی که در دوران شما اجرا شده، در دوران های قبلی اجرا می شد، مجسمه های خود را طلا می گرفتند. شما ۱۰ تا ۱۰ طرح های عظیم ملی را اجرا کردید و من به عنوان خادم کوچک شما و به نمایندگی از ملت از شما و خانواده شما و دیگر همکاران در وزارت کشور و آقای نجار تشکر می کنم.

احمدی نژاد به استانداران گفت: یادتان باشد که هدف رسیدن به قله بلند است و ما در دامنه هستیم.

رییس جمهور سخنان خود را با قرائت دو بیت شعر در وصف حضرت مهدی (عج) به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم استانداران، وزیر کشور و معاونانش با رییس جمهور عکس یادگاری گرفتند.