به گزارش پ ارس به نقل از فارس، کیهان هاشم نیا ظهر امروز در جلسه استانداری گیلان پروژه های قابل افتتاح با حضور احمدی نژاد را تشریح کرد.

وی، اظهار کرد: احمدی نژاد فردا در دومین سفر خود به گیلان از ابتدای صبح برای افتتاح همزمان ۱۴ طرح صنعتی و عمرانی و ۱۶ هزار واحد مسکن مهر به گیلان سفر می کند.

استاندار گیلان، افتتاح شش طرح صنعتی، پنج طرح آبرسانی کشاورزی و شهری، دو طرح برق رسانی و یک بیمارستان در رودبار را از طرح هایی عنوان کرد که فردا با حضور احمدی نژاد در سفر چند ساعته اش به گیلان افتتاح می کند.

وی با بیان اینکه برای پروژه های مذکور ۱۱ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال هزینه شده است، اذعان کرد: بهره برداری این پروژه ها موجب اشتغالزایی مستقیم یک هزار و ۳۲۴ نفر می شود.

هاشم نیا با اشاره به افتتاح ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در گیلان، تصریح کرد: ۱۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، چهار هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ نفر و یک هزار و ۶۰۰ واحد نیز در قالب بافت فرسوده با ۸ هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

وی درباره افتتاح شش طرح صنعتی، تصریح کرد: این طرح ها شامل مجتمع ذوب آهن فولاد خزر با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی، کارخانه تولید گازهای صنعتی با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار متر مکعب محصولات گاز اکسیژن است.

به گفته هاشم نیا، گاز آرگون و نیتروژن، طرح توسعه کاشی خزر با سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴ میلیون متر مربع، کارخانه فرایند فولاد کاوه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن میلگرد فولادی در شهرک صنعتی رشت و کارخانه فولاد با سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن در شهرک صنعتی صومعه سرا را از دیگر طرح های صنعتی عنوان کرد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح های صنعتی برای یک هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

استاندار گیلان افزود: برای ساخت شبکه های آبرسانی سدهای سفیدرود، پلرود و شفارود نیز که در مجموع آب ۸ هزار هکتار از شالیزارهای پایین دست این سدها را تأمین می کند ۳۷۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی، مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی و برج هوایی ۱۵۰۰ متر مکعبی آب منطقه ای در لاهیجان و تأسیسات ذخیره و تنظیم فشار آب منطقه شرقی رشت با ۲۲۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح هایی ذکر کرد که فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گفته هاشم نیا، فردا با حضور احمدی نژاد، بیمارستان ۳۲ تختخوابی رودبار با ۳۰ میلیارد ریال هزینه، خط ۶۳ کیلووات دومداره رشت شمالی با ۵۰ میلیارد ریال و پست ۲۰.۶۳ کیلوولت منطقه آزاد انزلی با ۸۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: از مجموع این طرح ها هفت طرح شامل بیمارستان ۳۲ تختخوابی رودبار، شبکه های آبرسانی سدهای شفارود، سفیدرود و پلرود، ذوب آهن فولاد خزر، تولید گازهای صنعتی و کاشی خزر از طرح های مهر ماندگار است.