به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به عراق برای دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور گفت: در این سفر آقای احمدی نژاد با مقامات عالی رتبه عراقی از جمله نوری المالکی نخست وزیر عراق و همچنین رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: هم چنین در این سفر نشست هایی با حضور نمایندگان و دولتمردان عراقی برگزار شد که از آن جمله می توان به برگزاری نشستی با حضور فراکسیونی از نمایندگان مجلس عراق به رهبری آقای الجعفری اشاره کرد.

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره عدم دیدار رئیس جمهور با مراجع عراقی گفت: از همان ابتدا به دلیل فشردگی برنامه، دیدار با علما پیش بینی نشده بود.

میرتاج الدینی در توضیح این مطلب گفت: دیدار با مراجع نجف نیازمند هماهنگی هایی بود که به دلیل فشردگی سفر و محدودیت وقت و انجام آن در ماه مبارک رمضان فراهم نشد.

برخی رسانه ها در دو روز گذشته ادعا کرده بودند مراجع عراق احمدی نژاد را به حضور نپذیرفته و به همین دلیل هیچ ملاقاتی بین ریس جمهور با مراجع در کشور عراق صورت نگرفت.