به گزارش پ ارس به نقل از فارس، آیت الله سیداحمد علم الهدی در حاشیه رونمایی از کتاب « سیاست در قرآن» در نمایشگاه قرآن و عترت، با اشاره به درخواست مهدی هاشمی برای ملاقات با وی اظهار داشت: آن روز که من با هاشمی دیدار کردم، در هنگام خروج، فرزند وی مهدی نزد من آمد و درخواست ۱۰ دقیقه ملاقات با اینجانب داشت و می گفت می خواهد در مورد مسائلی که علیه او مطرح شده، برای من توضیح بدهد.

امام جمعه مشهد افزود: فرزند هاشمی رفسنجانی پس از هماهنگی با دفتر اینجانب، صبح روز بعد نزد من آمد و درباره ارتباطش با اردوکشی های خیابانی بعد از انتخابات در سال ۸۸ و نسبت هایی که در این باره به او زده اند، توضیحاتی داد و مدعی بود با اینکه در انتخابات به نفع آقای موسوی فعال بوده، اما با حرکت های بعد از انتخابات آقای موسوی موافق نبوده و با او مخالفت می کرده و حتی مدعی بود که چند بار به او گفته است که باید از طریق قانون اقدام کند.

آیت الله علم الهدی گفت: پس از پایان توضیحات وی، گفتم این مطالب چه ارتباطی به من دارد؟ آنچه مسلم است موضع گیری و سخنان من علیه فتنه گران در مورد شخص شما نبوده که برای تبرئه خود این مطالب را به من می گویید؛ بنده قاضی نیستم و شما باید این مطالب را به دادگاه و قوه قضاییه ارائه کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به فرزند هاشمی رفسنجانی گفتم، به هر حال آنچه برای شما پیش آمده، حق باشد یا ناحق، مشخص می شود و می گذرد و تمام می شود اما آنچه نمی گذرد، وضع پیش آمده برای هاشمی رفسنجانی در عرصه نظام است.

وی با بیان اینکه به او گفتم « سرآغاز ارادت من به آقای هاشمی زمانی بود که هنوز شما به دنیا نیامده بودی» به سابقه آشنایی خود با هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در ابتدای نهضت امام خمینی (ره) ، هاشمی به وسیله دستگاه شاه دستگیر شد. وی و چند نفر از طلاب را به سربازی اجباری بردند؛ آنها از سربازی فرار کردند و شدیدا تحت تعقیب بودند و از زاهدان به بیرجند آمدند و دهه آخر صفر بود.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: من در آن زمان طلبه جوانی بودم که برای منبر در ایام محرم و صفر مسافرت می رفتم و آن سال بیرجند آمده بودم؛ در نخستین آشنایی که با ایشان پیدا کردم، نهضت و انقلاب از دید یک طلبه جوان مثل من به صورت متجسد در هاشمی رفسنجانی جلوه کرد و به او ارادت انقلابی پیدا کردم.

آیت الله علم الهدی گفت: این ارادت از سوی من تا سال ۷۸ ادامه داشت تا آنکه در حج آن سال و در منی، شبی در بعثه مقام معظم رهبری، با یکی از منسوبان نزدیک هاشمی رفسنجانی که به حج آمده بود، درباره حزب کارگزاران بحث شد و او جسارتی علیه مقام معظم رهبری انجام داد که آن اظهارات، نظر و اعتقاد مرا در مورد هاشمی رفسنجانی به کلی مخدوش کرد. البته این خدشه در مورد آقای هاشمی، امروز نه تنها در من، بلکه در بسیاری از متدین و انقلابیون پیش آمده است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: به فرزند هاشمی رفسنجانی گفتم از آن زمان به بعد و به ویژه در سال های اخیر، نمونه های بسیاری از چنین برخوردهایی از سوی منسوبان نزدیک و دور وی دیده و شنیده و سبب شده تا جامعه متدینین و انقلابی کشور هاشمی رفسنجانی را در مصاف و تقابل با مقام معظم رهبری ببینند و اعتمادشان به ایشان را از دست بدهند که این رویداد، اتفاق خوبی نیست.