به گزارش پ ارس به نقل از فارس، پلیس فلوریدا در تظاهرات اعتراض به تبرئه « جرج زیمرمن» ، نگهبانی که در فوریه سال گذشته در فلوریدا یک نوجوان غیرمسلح سیاهپوست به نام « تریون مارتین» را به قتل رساند، ۱۷ نفر را دستگیر کرد.

فوریه دو سال پیش (اسفندماه ۹۰) « جرج زیمرمن» که نگهبان یک منطقه مسکونی بود در فلوریدا به سمت یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح به نام « تریون مارتین» شلیک کرد و وی را به قتل رساند.

انفعال و کوتاهی پلیس فلوریدا در دستگیری این نگهبان سفیدپوست از همان ابتدا با واکنش های گسترده ای روبرو شد. پلیس این ایالت تنها شش هفته پس از این قتل و در واکنش به فشارهای عمومی زیمرمن را دستگیر کرد.

« جرج زیمرمن» ادعا کرد مارتین را به این دلیل کشته است که این نوجوان سیاه پوست به سمت وی حمله ور شده و او به خاطر دفاع شخصی اقدام به تیراندازی کرده است.

بحث ها پیرامون این قتل هنگامی بالا گرفت که مشخص شد این نگهبان پیش از تیراندازی به سمت مارتین ابتدا با پلیس تماس گرفته اما پلیس به وی دستور داده است کاری انجام ندهد تا مأموران به محل مورد نظر برسند.

چند روز پیش هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا « جورج زیمرمن» را از تمامی اتهاماتش تبرئه و وی را از زندان آزاد کرد.

این پرونده بار دیگر به بحث ها پیرامون تبعیض های نژادی در آمریکا دامن زده و باعث تجمع های اعتراضی خودانگیخته ای در شهرهای مختلف آمریکا از جمله سان فرانسیسکو، فیلادلفیا، شیکاگو و آتلانتا شده اند.

کارشناسان پرونده زیمرمن را شاهدی بر برخورد تبعیض آمیز با سیاه پوستان در دستگاه عدالت قضایی آمریکا می دانند.

نتایج یک نظرسنجی از موسسه نظرسنجی گالوپ نشان می دهد از هر چهار آمریکایی آفریقایی تبار یک نفر گزارش داده است در ماه گذشته پلیس با وی بدرفتاری کرده است.