به گزارش پ ارس به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران پیش از ترک تهران به مقصد بغداد برای سفری دو روزه به کشور عراق در جمع خبرنگاران گفت: روابط ایران و عراق، روابطی استثنایی است و ایران و عراق در یک حوزه فرهنگی قرار دارند.

وی افزود: سوابق تاریخی و علایق و نگاه های دو کشور به طور کامل در هم تنیده است. امروز ما دشمنان مشترک و منافع مشترک داریم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: امروز میلیون ها ایرانی و عراقی به دو کشور سفر می کنند و بخشی از زیباترین نمادهای ایمانی و اعتقادی دو ملت در ایران و عراق وجود دارد.

احمدی نژاد گفت: پس از سقوط رژیم دیکتاتوری عراق که برای مدت ها جلوی توسعه روابط رسمی دو کشور را گرفته بود امروز روابط ایران و عراق به صورت استثنایی و سریع در حال گسترش است.

وی افزود: امنیت، عزت و پیشرفت عراق، امنیت، عزت و پیشرفت ایران است و امروز کارهای بسیار خوبی در حوزه های فنی، فرهنگی، تجاری، سرمایه گذاری های مشترک بین دو کشور در دست اجرا است اما ظرفیت دو کشور برای همکاری چندین برابری است که تا امروز انجام شده است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به کشور عراق تصریح کرد: در ملاقات با مقامات عراقی تقویت روابط دو جانبه و همچنین بخش ةای گوناگون همکاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. و به فضل الهی اگر توفیق باشد به نیابت از ملت ایران، زیارتی خواهیم کرد و برای عزت ملت ها و همچنین استقرار عدالت و توحید در سرتاسر دنیا دعا خواهیم کرد.