سیدعلی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز با اشاره به وضعیت مذاکرات برجامی بین طرفین ایران و غربی بیان کرد: در سال گذشته مذاکرات هسته ای در وین برای احیای برجام بین ایران و کشورهای غربی درحالی از سر گرفته شد که در کشورمان شاهد تغییر دولت و از طرف دیگر ابتدای کار دولت جو بایدن در آمریکا بود. دولتی دموکرات که بسیاری از طرفداران برجام و توافق با غربی ها را امیدوار کرد.

وی افزود: اما اکنون ماه هاست که از 8 آذرماه سال 1400 می گذرد و حتی مدت زیادی تا آذر ماه سال 1401 باقی نمانده است! همین مذاکراتی که بسیاری معتقد بودند در پایان سال گذشته به نتیجه نزدیک شده بود.

آقازاده ادامه داد: اما حال با گذر زمان این حرف بار دیگر اثبات شد که اگر آمریکا به نتیجه دلخواهش در رابطه با ایران یا حتی سایر کشورهای آسیایی نرسد، تحت هر شرایطی زیر میز مذاکره و توافق خواهد زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: به همین دلیل بود که دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در دور جدید مذاکرات سال 1400 تاکنون مدام تاکید کرده است که اگر آمریکا خواهان بازگشت به مذاکرات است باید در مورد اجرای تعهدات خویش تضمین دهد تا به راحتی و بدون ضرر هر وقت دلش خواست از مذاکرات خارج نشود.

او خاطرنشان کرد: حال با تمام این اوصاف و با وجود مواضع شفاف و منطقی و قانونی جمهوری اسلامی ایران و ازطرفی با وجود اینکه اخباری مبنی بر از سرگیری مذاکرات هسته ای بین ایران و طرف های غربی شنیده شده  بود، آمریکا تحریم های جدیدی علیه ما وضع کرده است.

آقازاده گفت: وضع مجدد تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران باز هم تداوم بازی روانی غرب علیه ایران است. آن ها یک پروژه تمام عیار را علیه جمهوری اسلامی طراحی کرده اند تا ازطریق آن به صورت همه جانبه ما را تحت فشار قرار دهند؛ از جمله روانی، حقوقی و بین المللی و پیش بردن پرونده و ائتلاف های جدی علیه ایران، روانی و اجتماعی.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها یادآور شد: حال نیز که راهبرد و استراتژی آمریکا بیش از پیش برایمان مشخص و مبرهن شده است بهترین راهکار ایستادگی و دریافت تمام حق و حقوقی کشور و ملتمان است که خود آمریکایی ها می دانند زیاده خواهی نیست.