به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خبرگزاری شینهوا گزارش داد: وانگ مین، معاون نماینده دایم چین در سازمان ملل در نشست کمیته تحریم های ایران موسوم به کمیته ۱۷۳۷ که وظیفه نظارت بر تحریم ها علیه ایران را دارد، گفت که « در حال حاضر همه طرف ها باید از این فرصت برای بسیج کردن فاکتورهای مثبت برای آغاز یک دور جدید از گفت وگوها در اسرع وقت استفاده کنند.

وی افزود: همه طرف ها باید اعتمادشان را تفسیر کنند، رویکردی عملگرایانه و منعطف را اتخاذ کنند و به شکلی مناسب به نگرانی های یکدیگر توجه کنند و به شکلی فعال اجماع را گسترش دهند تا این گفت وگو را به پیش ببرند.

وانگ با انتقاد از تحریم ها علیه ایران گفت که حل این موضوع از طریق گفت و گو و مذاکره « تنها راه صحیح و قابل اجرا است» .

وی درباره کار کمیته ۱۷۳۷ تاکید کرد که « نقض های نسبت داده شده، تحقیقات و مدیریت آنها باید مبتنی بر واقعیات و شواهد موثق باشد» .

این دیپلمات چینی افزود: چین همواره با توسل به زور و تهدید به توسل به آن مخالف بوده است، ما با افزایش فشار یا تحریم جدید علیه ایران موافق نیستیم.

وی گفت: ایران باید گفت وگو و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را حفظ کرده و تقویت کند.

وانگ اظهار کرد که پکن رویکردی عینی، منصفانه و مسوولانه را اتخاذ کرده است و در حفظ و پیشبرد روند گفت وگوها سهم داشته است.

وی همچنین گفت که کشورش به کار کردن با همه طرف ها برای تلاش سازنده در جهت حل این موضوع از طریق ابزارهای دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا ایران همواره بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته یی خود تاکید داشته و اعلام کرده است که این برنامه را برای برآوردن نیازهای مشروع خود دنبال می کند و سلاح هسته یی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد. با این حال دنبال کردن برنامه هسته یی صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران به بهانه ای برای اعمال تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است.