به گزارش پ ارس به نقل از فارس، " آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که به خاطر فشارهای آمریکا ممکن نیست" ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا که اطلاعات محرمانه در مورد فعالیت های اطلاعاتی-جاسوسی این کشور، از جمله شنود مکالمات مقامات بلندپایه کشورهای دیگر را فاش کرده، جایزه صلح نوبل دریافت کند.

پیش از این یک استاد دانشگاه شهر « اومیو» سوئد توصیه کرده بود که اسنودن به دلیل افشای فعالیت های جاسوسی دولت آمریکا، سزاوار دریافت جایزه صلح نوبل است.

پوشکوف در این رابطه در صفحه « توئیتر» خود نوشت: آمریکا به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهد داد. البته افشاگری وی سزاوار بودن وی برای دریافت جایزه نوبل را ثابت کرده است و اکنون بسیاری در غرب وی را « بک مبارز در راه دموکراسی» می دانند.

اسنودن جمعه گذشته در بخش ترانزیت فرودگاه « شرمیتیوا» مسکو با نمایندگان سازمان های مدافع حقوق بشر روسیه دیدار و در جریان آن اعلام کرد که قصد دارد از روسیه پناهندگی سیاسی موقت بگیرد و از آنان در این مورد کمک خواست. البته وی تاکنون بطور رسمی چنین تقاضایی را از سرویس مهاجرت فدرال روسیه ننموده است.