به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگویی با شبکه خبری « سی. بی. اس» ، بدون توجه به انتقادات داخلی و خارجی شدید از تعیین خط قرمزهای مکرر توسط او در رابطه با برنامه هسته یی ایران بار دیگر گفت: آن ها در حال رساندن خود به خط قرمز هستند.

وی که سال گذشته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن تصویر کارتونی از یک بمب و کشیدن خط قرمزی روی آن تیترهای خبری را به خود اختصاص داد و مورد تمسخر جهان واقع شد، افزود: آن ها هنوز از این خط عبور نکرده اند.

نتانیاهو که بنا به نوشته روزنامه های صهیونیستی قصد دارد بار دیگر توجهات را به سوی ایران جلب کند، گفت که ایران همچنین سانتریفیوژهای سریعتری را می سازد که آن ها را قادر می سازد با سرعت بیشتری و ظرف چند هفته از این خط قرمز عبور کنند.

روز گذشته یک مقام آمریکایی از هراس صهیونیست ها از احتمال کاهش فشارهای بین المللی بر ایران در دولت حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ایران سخن گفت. در همین راستا نتانیاهو که مقامات ریز و درشت دولتش از همان نخستین ساعات بعد از اعلام نتایج انتخابات مبارزات لفظی با دولت روحانی را آغاز کرده و به غرب درباره نحوه برخورد با آن هشدار می دهند، گفت که استراتژی و تفکر روحانی « بودن گرگی در لباس بره است، او لبخند می زند و بمب می سازد! »

وی در حالی این ادعا را مطرح کرد که دولت متبوعش سال هاست با پنهان شدن در پشت پرده « هولوکاست» و با مظلوم نمایی دست به هر اقدام غیرقانونی علیه فلسطین و همسایگانش زده و قادر بوده است در سایه سکوت سنگین غرب تنها دارنده زرادخانه تسلیحات هسته یی در خاورمیانه باشد که وجود آن صلح و امنیت منطقه را به شدت تهدید می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص آمریکا گفت که دولت آمریکا باید صحبت از این که ایرانی هسته یی را تحمل نخواهد کرد را متوقف کند و به روشنی بگوید که گزینه نظامی واقعا بر روی میز قرار دارد.

وی افزود: اوباما (رییس جمهور آمریکا) و من بارها درباره لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته یی صحبت کرده ایم. من می دانم که سیاست آمریکا چیست. آن چه مهم است این است که به ویژه بعد از انتخابات به آن ها این پیام را منتقل کنیم که این سیاست تغییر نخواهد کرد.

نتانیاهو افزود که این سیاست باید « با تشدید تحریم ها حمایت شود» و افزود: باید تحریم ها را نشدید کرد و برای ایران روشن کرد که از آن ها خلاص نخواهد شد و اگر تحریم ها کارایی نداشت، آن ها باید بدانند که شما آماده خواهید بود به اقدام نظامی دست بزنید. این تنها چیزی است که توجه شان را جلب خواهد کرد.

این در حالی است که در طول سال های گذشته بارها کارشناسان تاکید کرده اند که اقدام نظامی هم منجر به توقف برنامه هسته یی ایران نمی شود و به علاوه رژیم صهیونیستی از امکان انجام چنین اقدامی برخوردار نیست. در عین حال ایران همواره هشدار داده است که هرگونه تجاوز به خاک خود را قاطعانه پاسخ خواهد داد و دشمن را از چنین اقدامی پشیمان خواهد کرد.

نتانیاهو گفت که فکر می کند با وجود بحران های خاورمیانه نظیر سوریه و مصر جامعه بین المللی درباره « متوقف کردن قدرت هسته یی ایران» احساس فوریت نمی کند و افزود که « ایران مهمترین مساله است» .

وی همچنین گفت: آن ها در حال ساخت موشک ها بالستیک قاره پیمایی هستند که (برد آن ها) ظرف چند سال به قاره آمریکا می رسد.

نتانیاهو افزود: آن ها نیازی به این موشک ها برای رسیدن به ما ندارند. همین حالا هم موشک هایی دارند که می تواند به ما اصابت کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تلاش برای این که بگوید از نظر آمریکا و این رژیم فوریت زمانی متفاوتی در رابطه با ایران وجود دارد، گفت: ساعت های ما با سرعت های متفاوتی تیک و تاک می کند. ما در مقایسه با آمریکا نزدیک تر و آسیب پذیرتر هستیم؛ بنابر این شاید مجبور باشیم پیش از آمریکایی ها به این مساله بپردازیم که چطور ایران را متوقف کنیم.

وی گفت که به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی « مصمم» است « هر اقدام ضروری» را برای آن چه « دفاع» از خود در برابر ایران خواند، انجام دهد و ادعا کرد که « ایران ما را به نابودی دوباره تهدید می کند» .

بنابر گزارش سی. بی. اس، نتانیاهو گفت که در خصوص تصمیم گیری برای اقدام علیه ایران در رابطه با برنامه هسته یی « صبر نخواهم کرد تا خیلی دیر شود» .

ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته یی خود که تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد تاکید و اعلام کرده است که سلاح هسته یی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد. در عین حال ایران به عنوان عضو پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته یی که در عضویت آژانس به سر می برد از حق بهره مندی از انرژی هسته یی صلح آمیز برخوردار است و غنی سازی اورانیوم را که محل اختلاف با غرب است، « حق لاینفک» خود می داند.

انتهای پیام