لطف‌الله سیاهکل درباره عملکرد سیاست خارجی دولت اظهار داشت: رئیسی در ابتدای شروع کار کند از کلیدواژه‌ای استفاده کرد که موجب امیدواری بود. وی در همان ابتدا گفته بود که همسایگان را همچون خویشاوند می‌داند و در مناسبات بین‌المللی اولویت با کشورهای همسایه است. این سیاست رئیسی مورد اقبال کشورهای منطقه قرار گرفته و همسایگان ما تحرکات مثبت را در برقراری رابطه با ایران در پیش گرفته‌اند.

وی گفت: سیاست خارجی مجموعه‌ای از بسته‌ها و اقدامات است و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها به سیاست خارجی جهت می‌دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مثبت دولت، تلطیف رویکرد خصمانه‌ای است که در دولت آقای روحانی نسبت به شرق وجود داشت. به عنوان مثال پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای دستاوردی را برای ما به همراه دارد که قطعاً در مذاکرات برجامی مؤثر است.

سیاهکلی معتقد است: وقتی بتوانیم آثار تحریم‌ها را از طریق گسترش روابط با کشورهایی مانند روسیه، چین و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس بی‌اثر کنیم، آن‌وقت نتایجش را در وین خواهیم دید.

وی با بیان اینکه شرایط ایران در حوزه سیاست خارجی بسیار تغییر کرده است، عنوان داشت: در دولت آقای رئیسی می‌توان آینده بهتری را برای سیاست خارجی تصور کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد که دولت سیزدهم در مذاکرات در پی خرید زمان نیست و سیاسی‌کاری را رد می‌کند. وقتی ما می‌گوییم از کشوری حمایت می‌کنیم، واقعاً این کار را انجام خواهیم داد یا وقتی می‌گوییم بمب اتم نمی‌سازیم، هرگز نخواهیم ساخت؛ بنابراین وقتی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید ابتدا تحریم‌ها را لغو کنیم تا سپس به تعهدات هسته‌ای بازگردیم، سخن صادقانه و خواسته بحقی است.

سیاهکی گفت: آقای رئیسی یک شخصیت دینی است و قبل از اینکه کار سیاسی انجام دهد، کار اعتقادی و دینی را در دستورکار خود قرار داده است و هرگز سیاسی‌کاری و خرید زمان را اولویت قرار نداده است.

وی به عدم حصول نتیجه مثبت در دور نخست مذاکرات برجامی اشاره کرد و یادآور شد: اگر غرب در این دور از مذاکرات نتیجه مطلوب خود را به دست نیاورده به خاطر این است که ما دست برتر را داشتیم. ایران در تمام زمینه‌ها به تعهدات خود پایبند بوده و غرب خلف وعده کرده است. غرب باید ابتدا به تعهداتش عمل کند تا ما به تعهداتمان بازگردیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس عملکرد دولت سیزدهم را در مذاکرات وین خوب و قابل تقدیر ارزیابی کرد.

وی درباره سیاست منطقه‌ای دولت گفت: برای اینکه روابط ایران با کشورهای منطقه به طور کامل مسالمت‌آمیز شود باید کمی زمان داد تا کشورهای منطقه هم محاسباتشان را انجام دهند و نمی‌توان انتظار داشت روابطی که سال‌هاست خدشه‌دار شده در یک شب بهبود بیابد.