به گزارش پ ارس به نقل از فارس، قانونگذاران آمریکایی لایحه ای را ارائه کرده اند که هدف از آن ایجاد یک پارک ملی خارج از این سیاره و در کره ماه و حفاظت از دست ساخته های برجای مانده در طول ماموریت های سفینه آپولو برای نسل های آینده است.

این لایحه توسط دو سناتور دموکرات آمریکایی به نام های « دونا ادواردز» از ایالت « مریلند» و « ادی برنیس جانسون» از ایالت « تگزاس ارائه شده و « قانون میراث فرود آپولو در ماه» نام دارد که برای بررسی به کمیته علوم و فضا و فناوری و همچنین کمیته منابع طبیعی در مجلس نمایندگان ارائه شده است.

این لایحه با تاکید بر اینکه ماموریت های آپولو در ماه یکی از بزرگترین دستاوردها در تاریخ آمریکا محسوب می شود، خاطر نشان می کند که با توجه به اینکه شرکت های تجاری و کشورهای خارجی قابلیت فرود در ماه را به دست آورده اند، بنابراین، آنچه ضرورت دارد این است که مکان های فرود آپولو در ماه برای نسل های آینده حفظ شود.

بر اساس این لایحه، ایجاد یک پارک ملی در ماه حفاظت از مکان های فرود آپولو در این کره را گسترش می دهد و منجر به شناخت بیشتر و درک عمومی افزون تر از این دستاورد منحصر در تاریخ آمریکا می شود.

در لایحه فوق، عبارت « مکان های فرود آپولو در ماه» شامل تمام مناطقی از کره ماه می شود که در آنجا فضانوردان و ابزارهای مرتبط با ماموریت های سفینه آپولو بین سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ میلادی، با سطح کره ماه تماس برقرار کرده اند.

این لایحه همچنین بر کشفیات روی سطح کره ماه در طول ماموریت نافرجام سفینه « آپولو ۱۳» ناسا که در تاریخ ۱۴ آوریل سال ۱۹۷۰ میلادی به هنگام سفر به ماه دچار حادثه و مجبور به بازگشت و فرود اضطراری شد، تاکید کرده است.