به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در گفت وگو با این شبکه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که آیا ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا باید از روسیه پناهندگی دریافت کند یا خیر، گفت: روشن است که وی بسیاری از قوانین آمریکا را نقض و اطلاعات سری را منتشر کرده است که می تواند در بلندمدت روی توانایی ها در محافظت از کشور تأثیر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ماجرای اسنودن تفسیری از روابط روسیه با آمریکا است. این رابطه ادامه تقابل روسیه با آمریکا است. فکر می کنم دکمه تنظیم مجدد روابط آمریکا با روسیه، ما را به سال های ۱۹۵۵ باز می گرداند.

جان مک کین افزود: واقعیت این است که وقتی ادوارد اسنودن در سمت خود مشغول به کار شد، متعهد شده بود که تعهداتی را رعایت کند. وی نه تنها اطلاعات را منتشر کرد، بلکه شیوه و روش کسب اطلاعات آمریکا را هم منتشر کرد.

این سناتور آمریکایی ادامه داد: من طرفدار شفافیت و آگاهی مردم آمریکا درباره دولت آمریکا هستم اما این که اسنودن چنین کاری کند، خیانت وی به تعهداتش است. او اطلاعات محرمانه ای را منتشر کرده که احتمالا برای آمریکا مضر خواهد بود. پرسش بزرگی که وجود دارد این است که اسنودن چگونه تا این حد به اطلاعات دسترسی داشت.

وی گفت: اطمینان ندارم که آمریکا بتواند جلوی پناهنده شدن اسنودن را بگیرد.

با این حال، این سناتور جمهوریخواه آمریکا تصریح کرد: ما شمار مشخصی از افراد مورد نظر روسیه را به این کشور مسترد کردیم. این بخشی از روابط بین کشورهای متمدن است.