به گزارش پا رس به نقل از فارس، نوشت: عربستان سعودی روز شنبه از افراد سالمند و کسانی که بیماری های مزمن دارند خواست تا از انجام فریضه حج در این کشور خودداری کنند.

این درخواست عربستان به دلیل انتشار ویروس « کورونا» در این کشور مطرح شده که به کشته شدن ۳۸ نفر تا کنون در این کشور منتهی شده است.

وزارت بهداشت عربستان شروطی را مطرح کرده که تمام کسانی که برای انجام حج و عمره به این کشور می آیند باید شامل این شروط باشند.

بر اساس این شروط، وزارت بهداشت از افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری های مزمن نظیر بیماری قلب، کلیه، بیماری تنفسی، قند، بیماری های تورمی هستند و همچنین زنان باردار و کودکان خواسته شده تا از سفر به عربستان برای برگزاری مناسک حج خودداری کنند.

سازمان بهداشت جهانی نگران است که ویروس کورونا ممکن است بر میلیون ها مسلمانی که برای انجاک فریضه حج به این کشور می آیند تاثیر بگذارد.

ویروس کورونا تا کنون ۸۱ نفر در جهان را آلوده کرده که تا کنون ۴۵ نفر از آنها در گذشته اند. اولین مورد ابتلا به ویروس کورونا در جولای ۲۰۱۲ بوده است.

ویروس کورونا باعث ایجاد مشکلات تنفسی و التهاب ریوی شده و به سرعت باعث از کار افتادن کلیه های فرد آلوده می شود. این ویروس قابلیت انتقال از فردی به فرد دیگر را دارد.