همکاری مجلس و دولت موجب بهبود اقتصاد کشور می‌شود. مجلس و دولت باید با هم همکاری کنند. مردم خواهان همکاری مجلس و دولت هستند. هم‌افزایی باید بین مجلس و دولت افزایش یابد.


یکی از مهم‌ترین ارکان ساختار حکومت در یک نظام سیاسی، مجلس است و مجلس قدرتمند و مستقل یکی از شاخص‌های اصلی دموکراسی در جهان است. اما علاوه بر مجلس، قوه مجریه نیز از نقش مهمی برخوردار است که این دو قوه با کمک و در کنار هم می‌توانند به حل مشکلات کشور بپردازند.

در جمهوری اسلامی نیز تعامل و هم افزایی میان مجلس و سایر دستگاه‌های دیگر همواره از ارکان اصلی در رویکرد نظام و رهبر معظم انقلاب است بوده و مدیریت جهادی، شاخصه اصلی نظام‌های مدیریتی محسوب می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با نمایندگان، جنبه بیرونی تعامل قوا را اینگونه  ارزیابی کردند « امروز جبهه‌ دشمن که خبیث.‌ترین و قبیح‌‌ترین آن آمریکا است، تمام توان سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی خود را برای به زانو درآوردن ملت قوی ایران به کار گرفته است و در چنین شرایطی حتی با وجود اختلاف سلیقه و نظر در داخل، در مقابل دشمن یاوه‌گو باید دست به دست هم بدهیم و یک سخن گفته شود.» 

وکلای ملت از خرداد سال ۹۹، که زمام خانه ملت را بر عهده گرفتند، در تلاش برای رفع مشکلات هستند اما دولت قبلی اراده‌ای برای حل موضوعات نداشت و گاهی اوقات نیز با سنگ‌اندازی مانع حل مشکلات هم می‌شد.

حال که کمتر از یک هفته دیگر، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران، بر صندلی پاستور تکیه می‌زند تا دوران جدیدی در نظام جمهوری اسلامی آغاز شود و به عقیده برخی از صاحبنظران آغاز دروازه گام دوم انقلاب است چراکه بعد از تشکیل یک مجلس انقلابی و وجود دستگاه مقتدر قضایی، انتظارها برای روی کارآمدن دولتی مردمی و جهادی به سر آمده است تا بلکه بتواند فرصت سوزی‌های دولت قبلی را به فرصت تبدیل کرده و مقداری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که این روزها با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند، را هموار کند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، هر کدام کارنامه روشن و موفقی در مدیریت جهادی دارند که می‌توانند با کمک یکدیگر مشکلات مردم را حل نمایند و امید را به جامعه تزریق کنند و نمونه بارز مدیرانی هستند که معتقدند راه‌حل کشور، گفتاردرمانی نیست.

روز گذشته، نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیس جمهور منتخب و با حضور حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برگزار شد.

رئیسی: مجلس و دولت باید دوشادوش یکدیگر به صورت جهادی تلاش کنیم

ابراهیم رئیسی این نشست با تاکید بر تخصص، دغدغه‌مندی و دلسوزی نمایندگان مجلس، از تشکیل جلسات مشترک میان دولت و مجلس استقبال کرد و اینطور گفت که «دولت و مجلس باید به اولویت‌ها توجه داشته باشند و با نگاهی متوازن در تمامی حوزه‌ها، نه صرفا یک بخش و یا قشر خاصی از جامعه، بلکه تمامی آحاد مردم را مدنظر قرار داده و رفع مشکلات و دغدغه‌های ایشان را با فوریت پیگیری نمایند.»

رئیسی با بیان اینکه ما باید در جهت رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم همراه باشیم، تاکید کرد که باید دوشادوش یکدیگر بصورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش کنیم وضعیت را به نفع زندگی مردم تغییر دهیم.

این اظهارات حجت‌الاسلام رئیسی، نشان از هم افزایی مجلس و دولت انقلابی دارد، مجلس و دولتی که باید با کمک یکدیگر گره‌ها و مشکلات  مردم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن باز کنند چراکه مشکلات کشور با «به انتظار دیگران نشستن» حل نمی‌شود و باید فکر و کار جهادی موانع را از سر راه برداشت. در واقع با شروع کار دولت سیزدهم، باید لوایح و طرح‌های دولت و مجلس با اولویت‌بندی مشکلات کشور  به تصویب رسیده و اجرایی شود، البته ناگفته نماند، آشنایی ابراهیم رئیسی با قوانین به عنوان یک حقوقدان، می‌تواند کمک‌ شایانی به قوه مقننه کند.

در واقع در کنار هم قرار گرفتن قوا، به خصوص قوه مقننه و مجریه، اعتماد میان حکومت و مردم را تقویت می‌‌کند و موجب خواهد شد تا چرخ‌های به گل نشسته اقتصادی را که این روزها باعث فشار سنگین به مردم شده است راه بیندازد.