علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: اعضای هیات دولت جلسات مستمری با آیت الله رئیسی دارند و دولت خود را به همکاری همه جانبه با رئیس جمهور منتخب مکلف می‌داند.

وی ادامه داد: دولت برای رفع نگرانی‌ها برای وجود کالای اساسی در ماه‌های اولیه دولت منتخب تمام تلاش خود را به کار بسته است و ترتیباتی اتخاذ شده تا در ماه‌های آغازین دولت نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

ربیعی در مورد ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر آزادی زندانیان بین دو کشور ایران و آمریکا گفت: مذاکرات در این زمینه در جریان است و پس از نتیجه بخش بودن مذاکرات اطلاع رسانی بیشتری انجام می‌شود.

وی در مورد تحرکات در کشور افغانستان بیان داشت: در مجموع آمادگی‌های لازم در همه دستگاه‌های ذی ربط وجود دارد و سناریوهای متفاوتی نسبت به تحرکات در این کشور پیش‌بینی شده است. تدابیر لازم در خصوص مراقبت از مرزها وجود دارد. بخشی از نیروهای افغانستانی که به ایران پناه آورده بودند با هماهنگی دولت مرکزی به این کشور برگردانده شده‌اند.

ربیعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی مدیران آموزش و پرورش به عنوان مدیران مدارس خارج از کشور معرفی شده‌اند در حالی که سال‌هاست بسیاری از معلمان در صف انتظار هستند، بیان داشت: این یک شایعه است و حتی یک مورد هم خارج از قواعد و قوانین نبوده است.