حسن لاسجردی ، کارشناس مسائل سیاست داخلی در گفت‌وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به نشست آیت‌الله رئیسی ، رئیس‌جمهور منتخب با رقبای انتخاباتی‌اش بیان کرد: به نظر می‌رسد این اقدام آیت‌الله رئیسی اخلاقی و همراه با احترام به رقبا انجام‌شده است که می‌تواند مبنای خوبی برای عرصه سیاسی با وجود تمام بداخلاقی‌ها و رقابت‌ها باشد که در پایان انتخابات رقبا گرد هم جمع می‌شوند و با یکدیگر گپ و گفت می‌کنند.

وی افزود: اما اینکه آیا این نشست می‌تواند روی تفکر و برنامه نامزد پیروز مؤثر باشد را نمی‌شود تخمین زد. چراکه نامزد پیروز و گروه همراهش برنامه‌هایی داشتند که در رقابت با این کاندیداها پیروز شدند و به‌نوعی حرف و نگاه آن‌ها در جامعه موردپذیرش قرارگرفته است.

لاسجردی گفت: لذا من این نشست را بیش از آنکه یک نشست کاری معطوف به اصلاح امور کشور ببینم، بیشتر اخلاقی یک نشست که بر خواسته از تواضع آیت‌الله رئیسی و جمع کردن حواشی بحث‌های انتخاباتی و احتمالاً گفتگوی صمیمی بوده است، می‌دانم.

این کارشناس در انتها  تأکید کرد: بخشی از چالش‌ها و بداخلاقی‌های انتخاباتی قطعاً به روحیه افراد و بخشی هم به سازوکارهای قانونی برمی‌گردد. اما روحیه آیت‌الله رئیسی به‌نوعی است که رعایت احترام می‌کند و تلاش دارد مسائل را با برخورد مناسب حل کنند. بنابراین چالش دعواهای سیاسی که در دولت‌های گذشته وجود داشته در دولت آینده کمتر خواهد بود.