سال ۹۶ اوج بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها علیه حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی از سوی اصلاح‌طلبان ، شبکه‌های لندنی و ماهواره‌ای و نامزدهای رقیب رقم خورد. تا پیش از آن نام ابراهیم رئیسی کمتر در میان افکار عمومی و رسانه‌ها ردوبدل شده بود و تنها کسانی که اخبار قضائی را دنبال می‌کردند، نام او را شنیده بودند.
بعد از انتخابات ۹۶، بسیاری از ورق‌ها برگشت. لقب آیت‌الله اعدام یا قتل‌عام و متهم کردن رئیسی به ریخت‌وپاش‌های مالی در آستان قدس رضوی تنها بخش کوچکی از تخریب‌ها علیه وی بود. 
حجت‌الاسلام رئیسی، باوجودآنکه مدت کوتاهی آن سمت را عهده‌دار شده بود، ولی از زمان انتخابات ۹۶ به‌صورت کاملا هدفمند و مستمر هدف تخریب‌ها قرار گرفت و بعد از انتخابات این تخریب با شدت بیشتری دنبال شد.   
فراز و نشیب‌های سیاسی حجت‌الاسلام رئیسی با ورود به قوه قضائیه شتاب گرفت. او همواره به‌عنوان یکی از نامزدهای اصلی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مطرح بود و بر همین اساس تخریب و اتهام زنی باید در اولویت رقبای سیاسی و ائتلاف ضدانقلاب قرار می‌گرفت. اعدام مجرمین مواد مخدر در این دوره از سوی رسانه‌های معاند، سیاسی جلوه داده می‌شد و برای برخی از اعدام‌ها که قرائن و شواهد کامل بر محکومیت وجود داشت، کارزارهای سیاسی و رسانه‌ای علیه رئیسی به راه افتاد. این رویه برای بدنام کردن وی بیش از ۵ سال ادامه داشته و همزمان با انتخابات ۹۶، نوار صوتی آیت‌الله منتظری منتشر شد که در آن رئیسی به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌های اعدام منافقین معرفی‌شده بود. 
پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰، کار را برای معاندین و ضدانقلاب یکسره کرد تا رئیسی را در تیررس همیشگی تخریب‌ها و بدنام سازی قرار دهند.  
پاسخ کوبنده رئیسی به جریان ضدانقلاب
حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سؤالی در اولین کنفرانس خبری خود در واکنش به سؤالی درباره اعدام منافقین در سال ۶۷ اعلام کرد که به خاطر آن کار باید تشویق هم می‌شد. رئیسی دقیقا دست بر روی نقطه کانونی حساسیت دشمنان ایران گذاشت که او در مقابله با دشمنان منافع ملی ایران و ضدانقلاب هیچ ملاحظه و مصلحتی در نظر نخواهد گرفت و حتی کوبنده‌تر از تریبون‌های مختلف آن‌ها را محکوم خواهد کرد. 
شاید در سال‌های اخیر تریبون دولت‌مردان به‌ویژه در خارج از ایران به‌درستی و به‌اندازه کافی برای محکوم کردن منافقین و تروریست‌ها مورداستفاده قرار نگرفت. بعد از چند دهه فرصتی فراهم آمد تا یکی از قهرمانان مبارزه با تروریسم بتواند از مظلومیت مردم ایران در دهه ۶۰ دفاع کند. 
هزاران شهروند بی‌گناه ایرانی از کودک گرفته تا زنان و سالمندان به طرز وحشیانه‌ای قربانی مجاهدین خلق یا منافقین شدند. پیکر قربانیان برای درس عبرت گرفتن مردم و شهروندان در کوچه و خیابان رها می‌شد و قربانیانی نیز سوزانده می‌شدند. مسعود رجوی و نیروهای تحت امرش، شمشیر را برای مردم از رو کشیدند و با صدام ملعون برای جنگ علیه ایران متحد شدند. آثار جنایات آن‌ها تا به امروز نیز ادامه داشته و علیه منافع ملی ایران با دشمنان کشور ازجمله سعودی‌ها و صهیونیست‌ها وارد ائتلاف شده‌اند. یکی از درست‌ترین و به موقع‌ترین تصمیمات مسئولان جمهوری اسلامی در دهه ۶۰، مقابله و اعدام منافقین بود که اگر آن اتفاق براساس مصلحت‌اندیشی‌هایی نمی‌افتاد، خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ تا سال‌ها روی آرامش و امنیت را به خود نمی‌دیدند. قهرمان مردم ایران در دهه ۶۰، اینک رئیس‌جمهور شده و باید در دفاع از وی و اقداماتش در قامت قاضی محکم و انقلابی دفاع کرد. اقدامات رئیسی و نیروهای انقلابی در دهه ۶۰ باعث شد تا بسیاری از ایرانیان در حال حاضر در امنیت زندگی کنند. امنیت داخلی و درون مرزهای ایران در زمان جنگ تحمیلی در دهه ۶۰، مدیون رهبری امام خمینی و مقاماتی بود که در دفاع از منافع ایران و امنیتش هیچ مصلحتی نداشتند. 
این راهی که در قامت ریاست‌جمهوری آغازشده، با کشمکش‌ها و مخالفت‌های سختی در داخل و به‌ویژه خارج از مرزها ادامه خواهد داشت. باید به صحنه‌هایی عادت کنیم که حضور رئیسی در مجامع بین‌المللی یا سفرهای خارجی به‌ویژه در غرب با لجن پراکنی منافقین و گردهمایی دستوری آن‌ها روبه رو شود. رسانه‌های داخلی و انقلابی باید آماده لجن‌پراکنی‌های منافقین بوده و مانع از سیاه نمایی ضدانقلاب در افکار عمومی باشند. راه اصلی، راه سازندگی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی با دستورکار دولت جوان انقلابی است و نباید هیچ خللی در این مسیر ایجاد شود. یاری‌رسان حجت‌الاسلام رئیسی، تمام مردم ایران هستند و مردم کشور نشان داده‌اند، قدردان قهرمانان خود تا ابد خواهند ماند.