حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: روز هفتم تیر یادآور شهید بهشتی و یاران او در شرایط بسیار حساسی در سال ۶۰ بود که دشمنان این انقلاب می‌خواستند ۷ تیر را به عنوان پایان نظام جمهوری اسلامی ایران ببینند و در این فکر بودند که به هر سه قوه با از بین بردن این آدم های بزرگ ضربه اساسی وارد کنند و ساماندهی این نظام سخت و مشکل خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: ما دیدیم خون این عزیزان مانند تمام شهیدان تاریخ توانست تحرک جدیدی را در جامعه ایجاد کند. شهید بهشتی از اندیشمندانی بود که سال‌های قبل از انقلاب مسیری را برای علم و دانش بنیانگذاری کرد.

وی ادامه داد: همه طرح‌هایی که امروز افتتاح شد ارزشمند بود. جزو کشورهایی هستیم که داری رصد خانه‌های بزرگ هستیم و می تواند مطالعات ما را در یک جهان بزرگ تکمیل کند. خداوند مرتب دارد جهان را توسعه می‌دهد. 

رئیس جمهور تصریح کرد: خوشحالم در این سال‌هایی که  جنگ اقتصادی  بود ما توانستیم مسیر علم و دانش را ادامه دهیم و متوقف نشویم. توسعه و پیشرفت، کشور ما در مسیر اقتصاد دانش بنیان است و ما می‌توانیم فاصله خود را از کشورهای توسعه یافته کم کنیم.