«محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که روز پنجشنبه از کابل به اسلام آباد عزیمت کرده بود، پس از دیدار با مقامات پاکستان در خصوص آخرین تحولات امنیتی افغانستان، مجددا به کابل سفر کرد و روز جمعه دیدارهای خود را با مقامات سیاسی و دفاعی افغانستان از سر گرفت.

طاهریان فرد در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از گفت‌وگوهای خود با مقامات پاکستانی، به تبادل نظر با مسئولان‌ و شخصیت‌های افغانستانی برای دستیابی به راه‌های مسالمت آمیز بحران جاری و جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در این کشور پرداخت.

لازم به ذکر است، طاهریان‌فرد همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در افغانستان روز چهارشنبه گذشته در راس هیأتی به کابل سفر کرده بود.

نماینده ویژه ظریف در امور افغانستان در آستانه سفر به اسلام آباد، با عبدالله و وزیر خارجه افغانستان دیدار و درباره آخرین تحولات افغانستان به گفت‌وگو پرداخت. 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی  وزارت امور خارجه  اخیرا نسبت به تحولات اخیر در افغانستان واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: به دقت تحولات نگران‌کننده در افغانستان را دنبال می‌کنیم.سیاست‌های مخرب آمریکا تبعات بلندمدتی در منطقه داشته و حالا هم عملکرد غیرمسئولانه آن در حال تحمیل خسارت بیشتر است.