حسینی کیا ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به صحبت‌های امروز رئیس‌جمهور منتخب در نشست خبری که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی صورت گرفت در مورد مشکلات اقتصادی که باید رفع شوند، بیان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی که در حال حاضر دامن‌گیر جامعه و کشور شده است در ابتدا باید بدنه دولت توان خود را به کار بندد. دروهله دوم شرکت‌های اقتصادی نیز باید وارد میدان شوند. یکی از میدان‌های مهم اقتصادی بورس است.

وی افزود: برخی شرکت‌ها یا اشخاصی که به‌ناحق بورس را زمین زدند حدود 300 هزارمیلیاردتومان به مردم خسارت وارد کردند و مشخص است این افراد چه کسانی هستند. دولت باید این افراد را پای کار بیاورد تا بورس را مجدداً فعال کنند. فعال شدن بورس نیز به معنای بازگشت مهره‌های تأثیرگذار سرجای خودشان است.

حسینی کیا تأکید کرد: یک راهکار این است که دستگاه قضا ورود کند. البته که اکنون دستگاه قضا به مسئله بورس واردشده و برای برخی نیز تشکیل پرونده داده است. اگر مشخص شد کسانی به صورت عمدی بورس ر ا زیان ده کردند، باید محاکمه شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: کار دوم این است که ثباتی در بورس به وجود بیاید تا سیر منفی متوقف شود، جذب سرمایه اتفاق بیفتد و اعتماد مردم به این بازار برگردد. دولت آیت‌الله رئیسی باید با استفاده از نظرات کارشناسی که آزمون و خطای خود را پس داده باشند، بازار را باثبات کند تا آرامش و اعتماد مردم به بورس برگردد و جبران ضرر و زیان‌های مردم نیز انجام شود.

حسینی کیا عنوان کرد: به‌طور مثال زمانی که بلایای طبیعی گریبان برخی از استان‌ها را می‌گیرد، دولت از طریق ستاد مدیریت بحران خسارت‌ها را جبران می‌کند. برای بازار بورس یا بازارهای این‌چنینی که جمع زیادی از مردم و جوانان کشورمان در آن هستند و سرمایه زندگی‌شان را وارد کردند، باید منبع جبران در نظر گیرد یا دست‌کم بازار را سود ده کند.

*قطعاً با دستمال کثیف نمی‌شد آینه را پاک کرد

این عضو کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد که به هر حال به دلیل بی‌تدبیری دولت‌مردان خطایی رخ‌داده است و بهبود ان نیز شدنی است و دولت می‌تواند به طرق کارشناسی ضرر بورس را جبران کند.

او در پاسخ به اینکه نوع تفکر دولت آیت‌الله رئیسی که با دولت روحانی متفاوت است، می‌تواند ابزاری برای تسریع حل مشکلات اقتصادی باشد؟ تأکید کرد: قطعاً با دستمال کثیف نمی‌شد آینه را پاک کرد. اگر کسی سرکار بیاید که خودش و اطرافیانش اهل رانت و فساد و سوءاستفاده باشند نمی‌توان انتظار داشت که کارها درست انجام شود. دولت آیت‌الله رئیسی با تفکر توجه به داخل می‌تواند منافع مردم و کشور را تأمین کند.