ابراهیم عزیزی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 1400 بیان کرد: می‌توانیم انتخابات را تجلی اراده و باورهای یک ملت در امر مهم و سرنوشت‌ساز دانست که می‌تواند تغییرات اساسی را در سرنوشت یک کشور ایجاد کند. به عبارتی انتخابات یعنی حق تعیین سرنوشت و زمانی که بااراده ملت همراه شود زمینه رشد و شکوفایی جغرافیای زیستی یک ملت را فراهم می‌کند. ملت بزرگ ما در 28 خرداد 1400 اراده و باورها و مقاومت خودش را به نمایش گذاشت.

وی افزود: نکته مهم این است که ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی در 28 خرداد علی‌رغم فشارهای سنگینی که در عرصه‌های بین‌المللی علیه اندیشه‌های نظام اسلامی حاکم بود و علی‌رغم اینکه شاهد برخی خو تحریمی‌های داخلی و سوء مدیریت‌ها بودیم که گرانی را ایجاد کرده بود باز هم حماسه دیگری آفریدند و شاهد تحقق اراده آهنین و بصیرت ملت بودیم.

عزیزی ادامه داد: باید به ملت بزرگ ایران که مثل همیشه خالق حماسه بزرگ شدند و مخلوق فشارهای بیگانگان و برخی جریان‌های داخلی نشدند، تبریک گفت. این انتخاب زمینه رشد، پیشرفت و توسعه ایران را فراهم کند.

*مردم ما سزاوار خدمات و تلاش‌های بیشتر دولت آینده هستند

این نماینده مجلس تأکید کرد: مردم ما در این انتخابات هم به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و هم پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند. بنابراین چنین مردمی سزاوار خدمات و تلاش‌های بیشتر و درعین‌حال زیربنایی دولت آینده هستند.

او خاطرنشان کرد: تلاش دولت آینده باید متکی بر حل مشکلات فوریت دار مردم مانند معیشت و اقتصاد و باید مبتنی بر حفظ منافع ملی ایران و استفاده از ظرفیت‌های کشور با بهره‌گیری از قابلیت‌های داخلی باشد.

عزیزی در انتها بیان می‌کند که دولت آینده با همکاری و تعامل با سایر قوا و استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان و تمام افرادی که دل درگرو خدمت به مردم‌دارند، اهداف بلند خود را محقق خواهد کرد.