رمضانعلی سنگدوینی ، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز ضمن اشاره به لزوم اجرای قانون مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» و مبنا قرار دادن آن در مذاکرات وین بیان کرد: بر اساس قانون که به تصویب شورای نگهبان رسیده و مقام معظم رهبری هم تأکید بر آن دارند روی پروتکل الحاقی ایستاده‌اند و تمام دوربین‌ها بایستی خاموش شوند و هیچ اطلاعاتی خارج نشود.

وی افزود: در مورد با مذاکرات وین ما باید به فرمایشات مقام معظم رهبری رجوع کنیم. ایشان فرمودند باید همه تحریم‌ها یکجا برداشته شود و آن چیزی که در برجام تعریف‌شده است دو طرف موظف به انجام آن هستند.

*باید تعهدات و توافق از پیش امضاشده، اجرا شود

سنگدوینی ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها باید همان تعهداتی که از قبل تعریف‌شده و قرارداد بسته‌شده است را اجرا کنند. اینکه طرف مقابل بگوید ما بخشی را انجام می‌دهیم و شما تمام تعهدات را انجام دهید تا مابقی تعهدات را اجرا کنیم، به هیچ‌وجه پذیرفته نیست و افرادی هم که در وین در حال مذاکرات هستند باید بر مبنای همین اصل پیش بروند.

نماینده گرگان در مجلس گفت: باید طوری کار را پیش ببریم که حق جمهوری اسلامی ایران که در این چند سال گذشته پایمال‌شده، حدود چند صد میلیارد دلار به کشور ما خسارت واردشده است و اجازه ندادند صادرات و واردات داشته باشیم و از سرمایه‌گذاران بهره ببریم و معادن معدنی، نفتی و گازی کشورمان را صادر کنیم احصاء شود.

او در انتها تأکید می‌کند که مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران در عهدشکنی آمریکایی‌ها و غربی‌ها بسیار ضرر کرد و مجلس نیز به عنوان دستگاه نظارتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد که مذاکرات وین فقط به نفع یکسری از غرب‌گرایان باشد.